در آغاز تعطیلی یک هفته‌ای بازار طلا، قیمت دلار برخلاف قیمت سکه و طلا حرکت کرد. قیمت دلار به کاهش خود ادامه داد و وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد، اما سکه و طلا در مقابل کاهش مقاومت کردند. با این نزول بازار ارز، قیمت دلار به کمترین نرخ در سال ۱۴۰۳ رسید. به عقیده […]

در آغاز تعطیلی یک هفته‌ای بازار طلا، قیمت دلار برخلاف قیمت سکه و طلا حرکت کرد. قیمت دلار به کاهش خود ادامه داد و وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد، اما سکه و طلا در مقابل کاهش مقاومت کردند. با این نزول بازار ارز، قیمت دلار به کمترین نرخ در سال ۱۴۰۳ رسید.

به عقیده گروهی از معامله‌گران، کاهش بازار ارز به خاطر تزریق درهم است. این دسته تصور می‌کنند قیمت دلار با تزریق تا مراسم تحلیف آقای پزشکیان پایین می‌رود تا دولت وقت نرخ دلار را به دولت چهاردهم پایین تحویل دهد.

معامله‌گران می‌گویند در شروع به کار دولت سیزدهم، حجت عبدالملکی مدعی بود با تزریق دلار می‌شود کوتاه مدت قیمت را پایین آورد و از مردم می‌خواست حواسشان باشد. ظاهراً همان نگاه در بازار وجود دارد که در کنار انتظارات مثبت، دولت بدش نمی‌آید قیمت تحویلی دلار به دولت بعدی را زیر ۶۰ هزار تومان ثبت کند.

جزییات بازار ارز و سکه امروز ۲۳ تیر ۱۴۰۳ را در «کف بازار» ببینید.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]