افزایش قیمت بیت‌کوین با بیشتر شدن شانس پیروزی ترامپ
افزایش قیمت بیت‌کوین با بیشتر شدن شانس پیروزی ترامپ

اکوایران: به دنبال ترور ناموفق دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا، قیمت بیت‌کوین با رشد قابل توجهی همراه شده است. افزایش شانس پیروزی ترامپ در انتخابات، عامل این رشد قیمت معرفی شده است.

به گزارش اکوایران، ناظران بازار در تلاش برای توضیح افزایش قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال پس از سوء قصد به دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا، در باتلر، پنسیلوانیا هستند.

به نوشته کوین تلگراف، قیمت بیت‌کوین دقایقی پس از تیراندازی افزایش یافت، اما در ۱۵ جولای (۲۵ تیر)، داستان ارزهای دیجیتالِ متفاوتی در حال ظهور بود. قیمت بیت‌کوین در این روز به ۶۴ هزار و ۶۷۱ دلار رسید که ۵/۸ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته بود. سایر ارزهای دیجیتال نیز از این روند پیروی کردند. قیمت بیت‌کوین از آن زمان به اوج خود در حدود ۶۵ هزار دلار رسیده است اما اندکی کاهش یافته و در زمان نوشتن این گزارش در کانال ۶۴ هزار دلار قرار دارد.

آستین کمپبل، موسس Zero Knowledge Consulting، به کوین تلگراف گفت: «از لحاظ تاریخی، تلاش برای ترور، منجر به افزایش حمایت از نامزدها شده است.»

کمپبل ادامه داد: «ترامپ به عنوان کاندیدای طرفدار بیت‌کوین و رمزارزها شناخته می‌شود. بنابراین، صعود [قیمت بیت‌کوین] پاسخی منطقی به بازار خواهد بود که انتظار دارد شانس پیروزی ترامپ به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، قول داده در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌‌جمهوری نوامبر، به جنگ جو بایدن علیه کریپتو پایان دهد. ترامپ در ماه ژوئن نیز گفته بود که می‌خواهد تمام بیت‌کوین‌های باقی‌مانده، در آمریکا استخراج شود.

صنعت کریپتو به‌طور فزاینده‌ای در تلاش است تا بر سیاست‌مداران ایالات متحده تأثیر بگذارد زیرا با نظارت شدید قانون‌گذاران این کشور مواجه است، به‌ویژه از آنجایی که ورشکستگی شرکت‌های بزرگ رمزارز در سال ۲۰۲۲، باعث وحشت سرمایه‌گذاران و افشای کلاه‌برداری شد و جیب میلیون‌ها سرمایه‌گذار را خالی کرد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۲۶ تیر) از ۶۲ هزار و ۴۳۰ دلار تا ۶۵ هزار و ۱۶۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱ به وقت ایران، ۶۴ هزار و ۳۴۱ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۸۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲/۷۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۳۴۷ دلار تا ۳ هزار و ۴۹۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱ به وقت ایران، ۳ هزار و ۴۵۸ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۶۵ دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱/۶۳ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]