آغاز فعالیت صندوق‌های قابل معامله اتریوم در آمریکا
آغاز فعالیت صندوق‌های قابل معامله اتریوم در آمریکا

اکویران: پس از صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین، صندوق‌های قابل معامله اتریوم نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. این اتفاق می‌تواند به شکل بالقوه باعث رشد قیمت اتریوم شود.

به گزارش اکوایران، نخستین صندوق‌های قابل معامله در بورس آمریکا (ETF) که به‌طور مستقیم در اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنند، در اولین روز فعالیت خود حجم معاملات نسبتا بالایی را تجربه کرده‌اند، به‌ طوری‌که طی چند ساعت ابتدایی پس از باز شدن بازار، بیش از نیم میلیارد دلار سهام دست به دست شد.

به نوشته بلومبرگ، در مجموع، بین این ۹ صندوق قابل معامله در بورس، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سهام معامله شد. اگرچه این رقم با ۴/۶ میلیارد دلاری که در زمان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در ژانویه معامله شد فاصله زیادی دارد، اما همچنان شروع قدرتمندی برای نخستین روز معاملات این صندوق‌ها به شمار می‌رود. انتظار می‌رود برخی از این صندوق‌ها در بین ۵۰ صندوق قابل معامله در بورس آمریکا با بیشترین حجم معامله در اولین روز قرار بگیرند.

صندوق قابل معامله در بورس شرکت بلک‌راک تا ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت نیویورک، شاهد معاملاتی به ارزش ۱۱۹ میلیون دلار بود که طبق گزارش بلومبرگ اینتلیجنس، این رقم تقریبا در رتبه ۳۸ بالاترین حجم معاملات در اولین روز قرار می‌گیرد. محصول شرکت مدیریت دارایی بیت‌وایز (ETHW) که به‌ طور خاص در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند نیز با تقاضای خوبی مواجه شد و حجم معاملات آن از ۶۴ میلیون دلار فراتر رفت. بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ، صندوق اتریوم گری‌اسکیل که به یک صندوق قابل معامله در بورس تبدیل شده است، در همین زمان حجم معاملاتی به ارزش حدود ۲۲۰ میلیون دلار را ثبت کرده است.

حجم معاملات نشان‌دهنده خرید یا فروش یا جریان ورودی سرمایه‌گذار نیست. با توجه به نحوه تسویه معاملات توسط این صندوق‌ها، جریان خالص ورودی یا خروجی به این محصولات ممکن است تا حداقل روز چهارشنبه مشخص نشود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۲ مرداد) از ۶۵ هزار و ۷۸۲ دلار تا ۶۷ هزار و ۷۵۰ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۰۵ به وقت ایران، ۶۵ هزار و ۸۴۸ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بود و قیمت آن حدود ۱۲۰۰ دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴/۹۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۴۰۷ دلار تا ۳ هزار و ۵۳۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۰۵ به وقت ایران، ۳ هزار و ۴۱۱ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱/۹۱ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته تغییری نداشته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]