نوسان طلا در نزدیکی کانال ۲۴۰۰ دلار
نوسان طلا در نزدیکی کانال ۲۴۰۰ دلار

اکوایران: قیمت لحظه‌ای طلا طی امروز در محدوده ۲۴۰۰ دلار نوسان داشته است. با توجه به اینکه بازار مسکن آمریکا همچنان در حال از دست دادن شتاب خود است، طلا در حال حاضر انگیزه جدیدی برای رشد قیمت ندارد.

به گزارش اکوایران، بازار طلا همچنان به حمایت اولیه خود از سطح بالای ۲۴۰۰ دلار در هر اونس ادامه می‌دهد، اما با توجه به اینکه بازار مسکن آمریکا همچنان در حال از دست دادن شتاب خود است، طلا در حال حاضر انگیزه جدیدی برای رشد قیمت ندارد.

به نوشته کیتکو، انجمن ملی Realtors روز سه‌شنبه (۲ مرداد) اعلام کرد فروش خانه در آمریکا در ماه گذشته میلادی، ۵/۴ درصد کاهش یافته و به نرخ سالانه تعدیل شده فصلی ۳/۸۹ میلیون واحد رسیده که نسبت به نرخ ۴/۱۱ میلیون واحد در ماه می کاهش یافته است. این داده‌ها انتظارات را برآورده نکرد، زیرا اقتصاددانان به دنبال نرخ ۳/۹۹ میلیون واحدی بودند.

همچنین فروش خانه‌های موجود نسبت به ماه می ۲۰۲۳ میلادی، ۵/۴ درصد کاهش یافته است.

بازار طلا هیچ واکنش عمده‌ای به داده‌های ناامیدکننده اقتصادی نشان نمی‌دهد، زیرا قیمت‌ها همچنان بالاتر از یک سطح حمایت کلیدی جدید قرار دارند.

انجمن ملی Realtors گفته که افزایش قیمت‌ها بر مصرف‌کنندگان تأثیر گذاشته، زیرا قیمت متوسط فروش خانه‌های موجود به بالاترین حد خود یعنی ۴۲۶ هزار و ۹۰۰ دلار رسیده است. این دومین ماه متوالی است که قیمت‌ها به بالاترین حد خود رسیده است.

با این حال، لارنس یون، اقتصاددان ارشد  NAR، با نگاه به آینده گفت که بازار مسکن در حال گذار از بازار فروشندگان به بازار خریداران است.

با نگاهی به موجودی خانه‌های فروشی، انجمن ملی Realtors گفت که عرضه خانه برای فروش تا پایان ماه ژوئن، ۱/۳۲ میلیون واحد بود که نسبت به ماه می، ۳/۱ درصد و نسبت به سال گذشته ۲۳/۷ درصد افزایش یافته است.

قیمت طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۲۰:۱۲ به وقت ایران، در سطح ۲۴۰۵ دلار در هر اونس بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]