سبقت گرفتن ارزش بازار بیت‌کوین از طلا؟
سبقت گرفتن ارزش بازار بیت‌کوین از طلا؟

اکوایران: یکی از افراد حاضر در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در آمریکا اعلام کرده این رمزارز می‌تواند طی یک دهه آینده از ارزش بازار طلا عبور کند.

به گزارش اکوایران، در روز دوم کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل ایالت تنسی آمریکا، آنتونی اسکاراموچی، بنیان‌گذار SkyBridge Capital، پیش‌بینی صریح خود را درباره بیت‌کوین اعلام کرد و گفت این ارز دیجیتال می‌تواند از ارزش بازار طلا عبور کند.

به نوشته کوین تلگراف، اسکاراموچی تأکید کرده که بیت‌کوین باید به عنوان یک طبقه دارایی دیده شود تا یک شرکت و همین امر آن را از غول‌های فناوری مانند انویدیا یا اپل متمایز می‌کند.

او اعلام کرده ارزش بازار بیت‌کوین باید با طلا مورد مقایسه قرار بگیرد که اکنون در سطح حدود ۱۵ تریلون دلار تا ۱۶ تریلیون دلار قرار گرفته است.

آقای اسکاراموچی گفته بیت‌کوین که یک دارایی پیشتاز است، می‌تواند طی یک دهه آینده از ارزش بازار طلا عبور کند. این پیش‌بینی انعکاس‌دهنده یک ارزیابی مشابه از آنتونی پامپلیانو در سال ۲۰۲۰ است که باور داشت بیت‌کوین در کمتر از ۱۰ سال به این مهم دست خواهد یافت.

آنتونی اسکاراموچی همچنین به‌کارگیری فزاینده بیت‌کوین توسط صندوق‌های بازنشستگی دولتی و شهرداری را برجسته کرده است؛ به‌ویژه اینکه صندوق‌های بازنشستگی دولتی ویسکانسین و شهرداری شهر جرزی، فرآیند گنجاندن بیت‌کوین در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را آغاز کرده‌اند.

در می ۲۰۲۴، هیئت سرمایه‌گذاری ایالت ویسکانسین، خریداری ۲/۴ میلیون سهم در صندوق قابل معامله شرکت بلک‌راک (IBIT) و یک میلیون سهم در صندوق قابل معامله شرکت گِرِی اسکیل (GBTC) را فاش کرد که در مجموع یک سرمایه‌گذاری به میزان ۱۶۴ میلیون دلار بوده است.

علاوه بر این، صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی ژاپن که بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی در سراسر جهان است، در مارس ۲۰۲۴ اعلام کرد که در حال بررسی اضافه کردن بیت‌کوین به پرتفوی خود است.

این صندوق تغییرات قابل توجه اقتصادی و اجتماعی و پیشرفت‌های سریع فناوری را از عوامل کلیدی برای در نظر گرفتن بیت‌کوین اعلام کرده است.

شرکت‌ها نیز به شکل فزاینده‌ای در حال روی آوردن به بیت‌کوین هستند تا از دارایی‌های خود در برابر تنزل ارزش پول و تورم محافظت کنند.

در ژوئن ۲۰۲۴، دیفای تکنولوجیز به شرکت‌هایی پیوست که استراتژی نگهداری بیت‌کوین را در پیش گرفته‌اند. این شرکت ۱۱۰ بیت‌کوین خریداری کرد که باعث شد پس از اعلام این خبر، ارزش سهام‌هایش به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (۶ مرداد) از ۶۷ هزار و ۶۴۷ دلار تا ۶۹ هزار و ۳۸۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۲۴ به وقت ایران، ۶۸ هزار و ۶۵۸ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود و قیمت آن حدود ۱۳۰۰ دلار بییشتر شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳/۱۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۲۴۴ دلار تا ۳ هزار و ۳۲۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۲۴ به وقت ایران، ۳ هزار و ۲۶۵ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲/۰۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل بیش از ۷ درصد کاهش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]