بازگشت امید به بازار کریپتو؛ بیت‌کوین و اتریوم در جنگ برای فتح سطوح بالاتر
بازگشت امید به بازار کریپتو؛ بیت‌کوین و اتریوم در جنگ برای فتح سطوح بالاتر

اکوایران: معامله‌گران معتقدند پس از آنکه بیت‌کوین توانست به قیمت ۵۷ هزار دلار افزایش پیدا کند، این ارز دیجیتال بهترین فرصت خرید را فراهم کرده است.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین با آغاز ماه آگوست، روند خوبی را پشت سر نگذاشته و قیمتش نسبت به ۳۰ روز اخیر با افت بیش از ۱۴ درصدی همراه شده است. این افت به دلیل چندین عامل مرتبط با اقتصاد کلان، وخیم‌تر شد؛ از جمله افزایش نرخ بهره در ژاپن، بدتر شدن وضعیت اشتغال در آمریکا و تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه.

به نوشته کوین تلگراف، داده‌های کوین تلگراف مارکتس پرو و تردینگ ویو نشان می‌دهد بیت‌کوین پس از دست دادن سطح حمایتی مهم به دست آمده از طریق میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه و سطح ۵۰ هزار دلار، به پایین‌ترین قیمت خود در هفت ماه گذشته سقوط کرد و به سطح ۴۹ هزار و ۵۷۷ دلار رسید.

کاهش قیمت بیت‌کوین به سطح کمتر از ۵۰ هزار دلار در ۵ آگوست (۱۵ مرداد) منجر به لیکویید شدن گسترده شد و بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار در بازار کریپتو از دست رفت.

در زمان نوشتن این گزارش، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال پس از یافتن حمایت در منطقه ۵۴ هزار دلار توانسته از مرز ۵۶ هزار دلار عبور کند و قیمت آن در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۲/۵ درصدی همراه شده است. این بازیابی قیمت باعث افزایش خوش‌بینی در میان کارشناسان بیت‌کوین شده و آن‌ها اکنون باور دارند این رمزارز پتانسیل بازگشت به سطوح قیمتی بالاتر را دارد. 

در این میان، اتریوم نیز مانند بیت‌کوین با بهبود وضعیت قیمتی روبه‌رو شده است و سعی دارد سطح ۲۵۰۰ را به یک سطح حمایتی تبدیل کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) از ۵۳ هزار و ۹۹۸ دلار تا ۵۷ هزار و ۲۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۳:۱۸ به وقت ایران، ۵۶ هزار و ۷۱۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۳ هزار و ۲۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱/۰۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۱۵ دلار تا ۲ هزار و ۵۴۸ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۳:۲۰ به وقت ایران، ۲ هزار و۴۹۷ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶/۹۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]