استراتژی جدید بزرگ‌ترین ماینر بیت‌کوین در آمریکا جواب می‌دهد؟
استراتژی جدید بزرگ‌ترین ماینر بیت‌کوین در آمریکا جواب می‌دهد؟

اکوایران: شرکت ماراتن قصد دارد ۲۵۰ میلیون دلار اوراق قرضه قابل تبدیل ارائه دهد و به خرید بیت‌کوین بیشتر اقدام کند. این شرکت به استراتژی سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین روی آورده است.

به گزارش اکوایران، شرکت استخراج بیت‌کوین ماراتن دیجیتال هلدینگز اعلام کرد که قصد دارد ۲۵۰ میلیون دلار اوراق قرضه قابل تبدیل صادر کند و از عواید آن برای خرید بیشتر بیت‌کوین استفاده نماید. این اقدام مشابه استراتژی شرکت مایکرواستراتژی است که برای چندین سال است که بیت‌کوین خریداری می‌کند و بر افزایش قیمت این ارز دیجیتال امید بسته است.

به نوشته بلومبرگ، ماراتن یکی از چندین شرکت استخراج رمزارز است که پس از رویداد هاوینگ ماه آوریل که درآمد آن‌ها را کاهش داد، شروع به افزایش موجودی بیت‌کوین خود کرده است. در سال ۲۰۲۲، بسیاری از استخراج‌کنندگان مجبور به فروش ذخایر بیت‌کوین خود شدند که علت آن به دلیل هزینه‌های بالای انرژی و اختلالات این صنعت برمی‌گردد.

استخراج‌کنندگان، بیت‌کوین را با حل معماهای محاسباتی برای پردازش تراکنش‌ها در بلاک‌چین بیت‌کوین به دست می‌آورند. نگهداری مقادیر زیاد بیت‌کوین می‌تواند حضور یک شرکت را در بازار سهام تقویت کرده و احتمالا قیمت سهام آن‌ها را افزایش دهد.

سهام شرکت ماراتن روز دوشنبه تا ۱۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵ دلار رسید که حدود ۳۴ درصد از ابتدای سال کاهش یافته، در حالیکه بیت‌کوین حدود ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

در ماه جولای، شرکت یادشده بیت‌کوین‌هایی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و تا تاریخ ۳۱ جولای، ۲۰ هزار و ۸۱۸ بیت‌کوین به ارزش کلی ۱/۶ میلیارد دلار در اختیار داشت. این شرکت زیان خالص سه‌ماهه دوم خود را نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار گزارش داد که عمدتا به دلیل کاهش ارزش دارایی‌های دیجیتال آن است.

سررسید اوراق قرضه قابل تبدیل که برای سرمایه‌گذاران سازمانی به‌طور خصوصی عرضه خواهد شد، در سال ۲۰۳۱ است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۲۲ مرداد) از ۵۷ هزار و ۶۸۹ دلار تا ۶۰ هزار و ۶۰۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۳ به وقت ایران، ۵۹ هزار و ۱۶۹ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود هزار دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸/۲۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۵۱۸ دلار تا ۲ هزار و ۷۱۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۳ به وقت ایران، ۲ هزار ۶۵۸ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱/۵۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]