دلار و بازار کار ضعیف آمریکا، بیت‌کوین را نجات نداد
دلار و بازار کار ضعیف آمریکا، بیت‌کوین را نجات نداد

اکوایران: با وجود کاهش شاخص دلار، بیت‌کوین در خروج از محدوده قیمتی فعلی خود با چالش روبه‌رو شده است.

به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین با وجود اصلاح قابل توجه در آمار اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده، که برای دوره آوریل ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ میلادی، ۸۱۸ هزار نفر کاهش یافت، ثابت ماند.

به نوشته کوین تلگراف، این اصلاح نشان می‌دهد بازار کار ایالات متحده ضعیف‌تر از آنچه قبلا گزارش شده بود، است؛ امری که احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش می‌دهد.

همچنین دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۴ سقوط کرد که از نظر تئوری باید به بیت‌کوین و سایر دارایی‌های پرخطر سود برساند. با این حال، بیت‌کوین برای رشد قیمت با چالش روبه‌رو بوده و کمتر از ۶۰ هزار دلار معامله‌ می‌شود. این موضوع برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین ناامید کننده بوده است زیرا به‌طور سنتی، تضعیف دلار ارزش بیت‌کوین را افزایش می‌دهد.

معامله‌گران محبوب در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند ایکس اهمیت نظارت بر شاخص دلار و بازده اوراق قرضه را برای مشاهده اینکه چگونه این عوامل ممکن است بر بازار کریپتو تأثیر بگذارند، یادآور شدند.

علی‌رغم شرایط کلی بازار، بیت‌کوین در مقایسه با طلا و سهام عملکرد ضعیفی داشته است. تحلیل‌گرانی مانند پیتر برانت تأکید کرده‌اند که بیت‌کوین هنوز باید قدرت قابل توجهی از خود نشان دهد تا روند فعلی را معکوس کند، به‌ویژه در زمینه نسبت آن به طلا که همچنان کمتر از بالاترین سطح سال ۲۰۲۱ خود باقی مانده است.

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال همچنان در مقایسه با سایر دارایی‌های پرخطر عقب مانده است و تلاش می‌کند تا از محدوده قیمت فعلی خود خارج شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۳۱ مرداد) از ۵۸ هزار و ۸۳۱ دلار تا ۶۰ هزار و ۱۶۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۱۸ به وقت ایران، ۵۹ هزار و ۸۸۹ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۹۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶/۰۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۵۴۱ دلار تا ۲ هزار و ۶۲۸ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۲۰ به وقت ایران، ۲ هزار ۶۲۷ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۸۷ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]