به گزارش اکوایران، تولید طلا بخش مهمی از اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهد. بخشی از آن ناشی از تقاضا برای جواهرات است، بخشی دیگر هم به نیازها برای سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. طلا در نقاط مختلفی از جهان قابل استخراج است، با این حال، حجم تولید آن هر سال نسبت به سال گذشته، متفاوت است و […]

به گزارش اکوایران، تولید طلا بخش مهمی از اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهد. بخشی از آن ناشی از تقاضا برای جواهرات است، بخشی دیگر هم به نیازها برای سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود.

طلا در نقاط مختلفی از جهان قابل استخراج است، با این حال، حجم تولید آن هر سال نسبت به سال گذشته، متفاوت است و به مواردی نظیر پیشرفت‌های فناوری، ثبات جغرافیایی و شرایط اقتصادی بستگی دارد.

تولید طلا در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته‌اش، افزایش پیدا کرد. به صورت کلی، تولید طلا روند رو به رشدی را طی سال‌های اخیر تجربه کرده است. به صورت کلی، طبق برآوردهای صورت گرفته، حدود ۳هزار ۳۰۰ تا ۳هزار و ۵۰۰ تن طلا در سال ۲۰۲۳ تولید شده است.

در دوران همه‌گیری کرونا به دلیل رکود اقتصادی و بحران‌هایی که جهان تجربه می‌کرد، تولید طلا هم کاهش پیدا کرده بود و تقاضا نسبت به آن چندان بالا نبود. با این حال، اکنون شرایط دوباره بهبود پیدا کرده است.

در حال حاضر، چین اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا در جهان به شمار می‌آید. این کشور از سال ۲۰۰۷ تا کنون به جایگاه نخست در زمینه تولید طلا دست یافته است.

رتبه دومِ تولید طلا در سال ۲۰۲۳ مربوط به کشور استرالیا بوده است. روسیه هم رتبه سوم را در اختیار دارد.

نکته جالب توجه درباره چین این است که علاوه بر تولید طلا، در زمینه مصرف آن هم رتبه نخست را در جهان دارد. دلیل مصرف بالای طلا در این کشور، از یک‌سو جمعیت بالاست و از سوی دیگر، تمایلات فرهنگی در این کشور به طلاست.

در ویدیوی بالا به توضیحات بیشتری درباره تولید طلا در چین و مصارف آن در جهان پرداخته شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]