توقف روند صعودی طلا همزمان با حفظ مرز روانی کلیدی
توقف روند صعودی طلا همزمان با حفظ مرز روانی کلیدی

اکوایران: به دنبال افزایش بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا،‌ قیمت فلز زرد با کاهش همراه شده است. با این حال، طلا به سوی ثبت بهترین سال خود پس از ۲۰۲۰ حرکت می‌کند.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز سه‌شنبه (۶ شهریور) به دلیل بازده بالاتر اوراق قرضه آمریکا با کاهش همراه شد و به‌طور همزمان بازار در انتظار داده‌های تورمی است که می‌تواند میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده میلادی را مشخص کند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا با افت ۰/۱ درصدی تا ساعت ۱۹:۰۷ به وقت ایران در سطح ۲۵۱۵ دلار در هر اونس قرار داشت که پایین‌تر از رکورد ۲۵۳۱ دلاری است که هفته گذشته به دست آمد. معاملات آتی فلز زرد نیز با کاهش ۰/۲ درصدی در سطح ۲۵۵۰ دلار در هر اونس ایستاد.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله با رشد همراه شده و همین امر، جذابیت طلای بدون بازده را برای خریداران خارجی کمتر کرده است.

معامله‌گران در انتظار گزارش شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ‌هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود.‌ این شاخص یک گزارش تورمی کلیدی است که معیار تورمی مورد ترجیح فدرال رزرو محسوب می‌شود.

طبق اعلام یکی از کارشناسان، داده‌های تورمی بالاتر از حد انتظار ممکن است تأثیر کمی بر سیاست بانک مرکزی آمریکا داشته باشد، اما کاهش نرخ بهره در سپتامبر، قطعی است و پس از آن و تا پایان سال نیز امکان یک کاهش دیگر وجود دارد.

معامله‌گران اکنون شانس کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره در سپتامبر را در سطح ۶۵/۵ درصد و احتمال کاهش نیم درصدی را در سطح ۳۴/۵ درصد می‌بینند.

فلز زرد بالاتر از مرز روانی ۲۵۰۰ دلار در هر اونس ایستاده است و به سوی ثبت بهترین سال خود پس از ۲۰۲۰ حرکت می‌کند. این رشد قیمت ناشی از خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درباره کاهش نرخ بهره آمریکا در سپتامبر و نگرانی‌ها نسبت به تنش‌ها در خاورمیانه است.

کومرتس‌بانک در یادداشتی نوشت: «بسیاری از اخبار مثبت برای طلا ممکن است قبلا در قیمت آن لحاظ شده باشد. ما در دیدگاه خود مبنی بر اینکه طلا در حال حاضر پتانسیل قابل توجهی برای افزایش ندارد، باقی مانده‌ایم.»

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]