زورآزمایی طلا با دلار قوی‌تر
زورآزمایی طلا با دلار قوی‌تر

اکوایران: قیمت طلا به دنبال قوی‌تر شدن شاخص دلار با افت همراه شده است. از سوی دیگر، واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه جولای ۱۷ درصد افزایش یافته که اولین رشد از ماه مارس است؛ اتفاقی که می‌تواند از قیمت‌ جهانی فلز زرد حمایت کند.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز چهارشنبه (۷ شهریور) بیش از ۱ درصد افت کردند که علت آن شاخص دلار قوی‌تر بود. در همین حال، سرمایه‌گذاران بر داده‌های تورمی کلیدی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تمرکز کرده‌اند تا نشانه‌هایی درباره میزان کاهش نرخ بهره بالقوه فدرال رزرو در سپتامبر به دست آورند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۹:۵۵ به وقت ایران با کاهش ۱/۱ درصدی در سطح ۲۴۹۶ دلار به ازای هر اونس ایستاد. معاملات آتی فلز زرد با کاهش ۰/۹ درصدی به ۲۵۳۱ دلار در هر اونس رسید.

رشد ۰/۶ درصدی شاخص دلار باعث شده فلز زرد برای دارندگان دیگر ارزها، گران‌تر شود. دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات در High Ridge Futures گفت: «ما شاهد کمی فشار ناشی از تقویت دلار هستیم. و در حال حاضر، منتظر اطلاعات بیشتر هستیم تا بازار را بر اساس داده‌های تورمی در یک جهت یا جهت دیگر حرکت دهد. بنابراین آنچه در اینجا می‌بینیم، تثبیت سود قبل از گزارش‌های اقتصادی است.»

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش‌های درآمد سه‌ماهه انویدیا، غول تولید تراشه، و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در آمریکا هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود.

ریکاردو اوانجلیستا، تحلیل‌گر ارشد ActivTrades در یادداشتی نوشت: «اگر اعداد PCE روز جمعه کمتر از انتظار باشد، می‌تواند انتظارات از یک فدرال رزرو دارای سختگیری کمتر را تقویت کند و پتانسیل صعودی برای طلا ایجاد شود.»

بازارها شانس کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره آمریکا در سپتامبر را در سطح ۶۳/۵ درصد می‌بینند و احتمال کاهش نیم درصدی را در سطح ۳۶/۵ درصد می‌دانند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، ETFهای طلا هفته گذشته شاهد سرمایه ورودی خالص به میزان ۸ تن (۴۰۳ میلیون دلار) بودند که صندوق‌های آمریکای شمالی در رأس این روند قرار داشتند.

همچنین داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه جولای ۱۷ درصد افزایش یافته که اولین افزایش از ماه مارس است. چین یک مصرف‌کننده عمده طلا است و این افزایش تقاضا می‌تواند از قیمت‌های جهانی طلا حمایت کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]