بازار طلا و سکه بی‌جهت شد
بازار طلا و سکه بی‌جهت شد

بازار طلا و سکه امروز روند نامشخصی را طی کرد. کارشناسان بر این باورند که در ادامه هفته با توجه به تعطیلی‌ها بازار به همین روند فعلی ادامه دهد.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه امروز روند نامشخصی را طی کرد. چراکه طلا گران و سکه ارزان شد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، ۱۶ هزار تومان رشد قیمت داشت و به سه میلیون و ۶۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم، ۲۲ هزار تومان افزایش قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و ۸۴۴ هزار تومان عرضه شد.

سکه برخلاف بازار طلا روند ریزش جزئی قیمت‌ها را در امروز تجربه کرد. در هفته جدید هم به نظر می‌رسد این دو اقلام طلا درحال تثبیت در کانال جدید هستند. سکه طرح جدید بر این اساس، با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و نرخ ۳۸ میلیون تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی هم که در روزهای گذشته ریزش قیمت را تجربه کرده بود، با قیمت ۲۵۰۳ دلار به ازای هر انس به 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:« هفته پیش روی بازار با توجه به تعطیلی‌های متعدد بازار بی‌جهتی خواهد بود. البته در این شرایط می‌توان شاهد تقاضای مثبت، اما محدود، بود. به عبارتی دیگر، آزادسازی مبالغ بلوکه‌شده ایران خودرو باعث افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه می‌شود.»

او در ادامه توضیح داد:«طلای جهانی طی روزهای گذشته ریزش را تجربه کرد و در فضای ۲۵۳۰ نتوانست جایگاه خود را حفظ کند و به کانال‌های پایین‌تر بازگشت. اگر طلای جهانی در سطح ۲۴۹۰ دلار نیز قرار بگیرد می‌توان انتظار کاهش و اصلاح روند قیمتی در بازار داخلی طلا و سکه را نیز داشت.»

این کارشناس بازارهای مالی گفت:« سکه بهار آزادی هم درحال تثبیت در کانال جدید است. به نظر  می‌رسد اگر این تثبیت ادامه داشته باشد، در بلندمدت قیمت سکه بهار آزادی نیز حرکت افزایشی را تجربه می‌کند.»

حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود

چهل و هفتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران امروز، از ساعت ۱۲ الی ۱۶ برگزار می‌شود.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران با واریز مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ شهریور ماه، می‌توانستند در چهل و هفتمین حراج این مرکز شرکت کنند.

طی ۴۶ جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، ۸۸۴۹ کیلوگرم شمش به ارزش ۳۸,۸ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]