هجوم کم‌سابقه نهنگ‌ها و کوسه‌ها به بیت‌کوین
هجوم کم‌سابقه نهنگ‌ها و کوسه‌ها به بیت‌کوین

اکوایران: تعداد والت‌های بیت‌کوین با سرعت قابل توجهی در حال افزایش است و در این میان، تعداد نهنگ‌ها (دارندگان دست‌کم ۱۰۰ بیت‌کوین)‌ با افزایش شدیدی همراه شده است.

به گزارش اکوایران، تعداد والت‌های بیت‌کوین که دارای دست‌کم ۱۰۰ بیت‌کوین هستند، به بالاترین سطح خود در ۱۷ ماه اخیر رسیده‌ است.

به نوشته کوین تلگراف، داده‌هایی که به‌تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد ۲۸۳ والت موفق شده‌اند در ماه آگوست از مرز ۱۰۰ بیت‌کوین عبور کنند. پلتفرم سانتیمنت (Santiment)‌ در ایکس اعلام کرده: «از آنجایی که قیمت‌های کریپتو باعث کاهش خرده‌فروشان شده است، تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین در حال افزایش است. ۲۸۳ کیف پول با حداقل ۱۰۰ بیت‌کوین وجود دارد که تنها در یک ماه ظاهر شده است.»

اکنون ۱۶ هزار و ۱۲۰ والت در شبکه وجود دارد که دست‌کم ۱۰۰ بیت‌کوین در اختیار دارند. سانتیمنت همچنین گزارش داده والت‌های با دست‌کم ۱۰ بیت‌کوین موسوم به «کوسه‌ها»، در حال افزایش دارایی‌های خود هستند.

تخمین زده می‌شود که تمامی این والت‌ها که دارایی آن‌ها از ۱۰ بیت‌کوین تا ۱۰ هزار بیت‌کوین متفاوت است، در مجموع طی ۳۰ روز گذشته بیش از ۱۳۳ هزار بیت‌کوین به ارزش حدودی ۷/۶ میلیارد دلار را جمع‌آوری کرد‌ه‌اند.  

گزارش‌ها نشان می‌دهد از زمانی که قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۸ آگوست (۷ شهریور) از بیش از ۶۲ هزار دلار به حدود ۵۸ هزار دلار سقوط کرد، نهنگ‌ها به‌شدت در حال خرید هستند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۱۲ شهریور) از ۵۷ هزار و ۱۸۵ دلار تا ۵۸ هزار و ۷۸۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۴۸ به وقت ایران، ۵۸ هزار و ۶۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۴۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷/۸۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۸ درصد کاهش داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۲۵ دلار تا ۲ هزار و ۵۳۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۴۸ به وقت ایران، ۲ هزار ۵۱۹ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴/۲۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]