محل استقرار دفتر وزارت امورخارجه در اروند مشخص شد
محل استقرار دفتر وزارت امورخارجه در اروند مشخص شد

آبادان- با حضور رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی های داخل کشور وزارت امورخارجه، محل استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در منطقه آزاد اروند مشخص شد.

به گزارش خبرنگار بازار، نصرت اله آقا محمدی در سفر به منطقه آزاد اروند اظهار کرد: پس از پیگیری های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و مجموعه گردشگری این سازمان، بستر لازم برای استقرار دفتر نمایندگی امور خارجه در منطقه ایجاد شد.
وی هم مرز بودن اروند با کشور عراق را یک امتیاز بزرگ برای این منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به ورود روزانه تعداد زیادی از اتباع خارجی از مرز شلمچه به کشور و همچنین تردد زوار اباعبداله الحسین(ع) از این مرز، راه اندازی دفتر وزارت خارجه در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.
رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی های داخل کشور وزارت امورخارجه پس از بازدید از فرودگاه بین المللی آبادان، پایانه مرزی شلمچه و محل استقرار دفتر نمایندگی امور خارجه در اروند؛ طی نشستی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، نیازهای سازمان منطقه آزاد اروند را احصاء کردند که در آینده نزدیک توسط وزارت امورخارجه پیگیری و رفع شوند.
آقا محمدی در این سفر خاطرنشان کرد: با راه اندازی دفتر نمایندگی امور خارجه پس از این فعالیت های کنسولی، تشریفات ویزا و فعالیت های مربوط به امور بازرگانان و تأیید مدارک و صحت سنجی آنها در این دفتر انجام خواهد گرفت و همچنین اتباع خارجه نیز می توانند با مراجعه به این دفتر، امور کنسولی خود را پیگیری کنند.
لازم به ذکر است، مردادماه ۱۴۰۱، «سیدمحمد مولوی» نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، پیشنهاد راه‌اندازی دفتر نمایندگی این وزارت در منطقه آزاد اروند را مطرح کرد.
مولوی سپس با شهید امیرعبداللهیان،‌ وزیر امور خارجه وقت دیدار و این مهم به صورت تخصصی مورد پیگیری قرار گرفت.
اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مدیرعامل و مدیر گردشگری سازمان سازمان منطقه آزاد اروند نیز با مشاور وزیر و رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در این خصوص دیدار کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]