جور کشور را بخش اقتصادی می‌کشد/ امارات از قطب‌های اصلی تجارت بین‌المللی ایران است
جور کشور را بخش اقتصادی می‌کشد/ امارات از قطب‌های اصلی تجارت بین‌المللی ایران است

عضو اتاق مشترک ایران و امارات بیان کرد: یکی از قطب‌های اصلی تجارت بین‌المللی ما چه در زمینه صادرات و چه واردات، امارات متحده عربی است، چون بعضی کشورها ما را با عنوان خودمان نمی‌پذیرند و ما مجبور هستیم از طریق امارات و یا کشورهایی مانند آن به کشور ثالث ورود کنیم؛ در نتیجه امارات کشور خیلی مهمی برای ایران به شمار می رود.

اقتصاد آنلاین- فاطمه جوادی: کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات پس از گذشت ده سال از اجلاس قبلی با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی کشورمان به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه در ابوظبی تشکیل جلسه داد.
سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و امارات و سند صورت‌جلسه نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، دو سندی بود که طی این نشست به امضا طرفین رسید.
بذرپاش در حاشیه نشست این کمیسیون گفته بود «در سال گذشته تجارت بین دو کشور ۲۷ میلیارد دلار بود و بعد از چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری ما کشور امارات است.» او همچنین از ایجاد صندوق ضمانت با مشارکت دو کشور خبر داده بود.
در همین زمینه سادینا آبائی، عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و امارات به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: هر کمیسیون مشترکی که شکل می‌گیرد، نشات گرفته از این است که ارتباطات سیاسی اثر گذار بوده تا رابطه تجاری شکل اصلی خود را بگیرد.
وی افزود: در ایران همیشه بخش سیاسی رفتار خود را دارد، اما جور کشور را بخش اقتصادی می‌کشد. به نظر من آنقدر رابطه تجاری ایران با امارات در سطح خوبی قرار داشته که این اتفاق افتاده است و البته باز هم نمی‌توان از تاثیر روابط سیاسی چشم‌پوشی کرد، قطعا اثرگذار است و می‌تواند در روابط تجاری ما مسیرهای بهتری را باز کند و در هر صورت اتفاق خوبی است.عضو اتاق مشترک ایران و امارات بیان کرد: یکی از قطب‌های اصلی تجارت بین‌المللی ما چه در زمینه صادرات و چه واردات، امارات متحده عربی است، چون بعضی کشورها ما را با عنوان خودمان نمی‌پذیرند و ما مجبور هستیم از طریق امارات و یا کشورهایی مانند آن به کشور ثالث ورود کنیم؛ در نتیجه امارات محل خیلی مهمی برای ما است و کشور استراتژیکی برای ما محسوب می‌شود و قطعا می‌تواند بر وضعیت تجاری ما تاثیر مثبتی بگذارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]