تجار افغان ایران را انتخاب کردند
تجار افغان ایران را انتخاب کردند

معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان تأکید کرد بسیاری از تجار و سرمایه گذاران این کشور، بخش اعظم سرمایه‌های خود را به ایران منتقل کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «خانجان الکوزی» معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان اعلام کرد بسیاری از تاجران و سرمایه‌گذاران افغان به ویژه در ولایت‌های غربی، شرکت‌ها و بخش اعظم سرمایه‌های خود را به ایران منتقل کرده‌اند.
وی افزود: شرایط ایران خوب است، امکانات لازم وجود دارد بنابراین تعداد بسیاری از تاجران و سرمایه‌گذاران افغان به این کشور رفته‌اند.
الکوزی اظهار داشت در افغانستان پس از تغییرات اخیر در همان ابتدا برخی از مردم با مشکلات زیادی مواجه بودند اما اکنون شرایط این کشور بهتر شده است.
حسین سلیمی رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته گفته بود: شهروندان افغانستان رتبه اول سرمایه گذاری در ایران را به خود اختصاص دادند.
به گفته‌ سلیمی در مدت زمان بررسی ۲ میلیارد دلار از جوازهای صادر شده، بخش عمده سرمایه‌گذاری صورت گرفته به افغان‌ها اختصاص یافته است.
«نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان نیز دی ماه سال گذشته با اعلام سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری تجار افغان در کشورهای منطقه تاکید کرده بود که کابل برای ترغیب تجار جهت انتقال سرمایه‌هایشان به افغانستان تلاش می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]