هفته‌های متوالی است که تجارت فعالان اقتصادی برای تمدید کارت‌های بازرگانی خود، رفع تعهد ارزی ثبت سفارش و حتی واگذاری کوتاژهای صادراتی، به در بسته سامانه جامع تجارت برمی‌خورند؛ موضوعی که البته مسبوق به سابقه بوده و قطعی این سامانه به دفعات صدای تجار و فعالان اقتصادی را درآورده و اکنون اگرچه مهلت رفع تعهد ارزی ۱۴۰۲،تا پایان تیرماه تعیین شده؛ اما سامانه با قطعی طولانی خود دردسرساز شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، دولت الکترونیک و حرکت به سمت انجام برخی رویه‌ها به شکل غیرحضوری از سوی ذی‌نفعان، از جمله اتفاقاتی است که برای بسیاری از متقاضیان انجام امور اداری خوشایند بوده و مورد استقبال قرار گرفته است.
در واقع برای بسیاری از افراد خوشایند است تا به دور از ترافیک و شلوغی و معطلی در صف‌های طولانی انجام کارهای اداری، در اتاق آرام و با استفاده از تلفن همراه یا رایانه شخصی خود، کار اداری‌شان را انجام دهند؛ اما اینک این آرامش و آسایش تبدیل به سوهان روح شده لست و به خصوص برای آن دسته از تجار و فعالان اقتصادی شده است که راهی به جز مراجعه به این سامانه‌ها و سکوها ندارند.
نمونه آن هم سامانه جامع تجارت است که فعالان اقتصادی مکلف هستند برای تمدید کارت‌های بازرگانی خود به سامانه جامع تجارت مراجعه کنند و اکنون هفته‌های متوالی است که این سامانه دچار اختلال است و مشکلاتی را برای متقاضیان دریافت کارت بازرگانی، ثبت سفارش، واگذاری کوتاژهای صادراتی و حتی رفع تعهد ارزی ایجاد کرده است.
یکی از فعالان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: با توجه به اختلالات گسترده ای که طی چند هفته گذشته در سامانه جامع تجارت رخ داده، بسیاری از کارتهای بازرگانی با مشکل تمدید مواجه شده اند که این موضوع البته در سایر سامانه‌ها از ثبت اسناد و دریافت برخی مجوزها گرفته تا پلیس به علاوه ده و مواردی از این دست مشهود است و رخ می دهد.
وی افزود: اگر قرار است این اختلال برطرف نشود بهتر است که به موازات دستگاهها خارج از سامانه ها هم مدارک دریافت شود و مشکل تجار حل شود.
این فعال اقتصادی گفت: دولت باید به این فکر کند که سامانه ها باید ابزار تسهیل باشد نه اینکه کارها قفل شود.
وی افزود: علاوه بر کارت بازرگانی، تجار و فعالان اقتصادی در حوزه ثبت سفارش، واگذاری کوتاژهای صادراتی و حتی رفع تعهد ارزی نیز با این سامانه مشکلات عدیده دارند. 
حالا باید منتظر ماند و دید که دولت برای برطرف کردن این مشکلات چه تدبیری خواهد داشت؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]