در سال گذشته رکورد ایمپلنت دندان شکست + همه چیز درباره ایمپلنت دندان که باید بدانید!
در سال گذشته رکورد ایمپلنت دندان شکست + همه چیز درباره ایمپلنت دندان که باید بدانید!
یکی از دلایلی که از ایمپلنت دندان بهترین راه حل برای کاشت دندان شده است درصد موفقیت جراحی ایمپلنت دندان بوده است براساس آمار به دست آمده می توان اعتراف کرد که ایمپلنت دندان نه تنها بسیار موفقیت آمیز و نتیجه بخش بوده بلکه در دراز مدت نیز بسیار با دوام می باشد

از این رو در چند سال اخیر بسیاری از مردم از ایمپلنت دندان به عنوان چاره ای برای بازگرداندن دندان های از دست رفته خود استفاده کردن، بسیاری از محققانی که در این زمینه تحقیق کرده اند با جمع آوری یک تحقیق سیستماتیک به این درک رسیدن که نرخ موفقیت ایمپلنت دندان در پنج سال اخیر رشد ۹۰ درصدی داشته است.

چه عواملی بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است؟

در این مطلب قصد داریم به بررسی عواملی که بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است بپردازیم، همان طور که می دانید عوامل گوناگونی بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذار می باشند که می خواهیم به صورت کامل همه این عوامل را شرح دهیم.

نوع ایمپلنت:

اینکه شما از چه نوع ایمپلنتی می خواهید استفاده کنید تاثیر مستقیم بر قیمت ایمپلنت دارد، مثلا ایمپلنت اندواستیل با توجه به این که تنها یک پایه دارد و فقط برای یک دندان به کار می آید قاعدتا قیمت کمتری نسبت به ایمپلنت بریج خواهد داشت، چرا که ایمپلنت بریج می تواند جایگزین چندین دندان از دست رفته شما باشد.

متریال ایمپلنت دندان:

برای ساخت ایمپلنت دندان از متریال های متفاوتی استفاده می کنند، که با توجه به سطح کیفیت آن ها قیمت آن ها نیز کم و یا زیاد می شود، بنابراین جنس و برند ایمپلنت تاثیر بسزایی در قیمت ایمپلنت خواهد داشت.

شرایط کنونی بیمار:

اگر بیمار از شرایط مساعدی برخوردار باشد طبیعتا هزینه های فرآیند ایمپلنت دندان برایش تا حدودی کاهش می یابد اما اگر بنا بر توصیه پزشک بیمار قبل از جراحی نیاز داشته باشد که جراحی های دیگری مانند لیفت سینوس و.. را انجام دهد نیاز است که هزینه بیشتری پرداخت کند.

وضعیت دندان:

اینکه شما بخواهید برای کدام یک از دندان هایتان جراحی ایمپلنت دندان را انجام دهید نیز بر قیمت آن ها تاثیر گذار است مخصوصا اگر بخواهید برای فک بالایتان این کار را انجام دهید نیاز است که هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

میزان سابقه پزشک معالج:

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار برقیمت پزشک معالج شما می باشد که چه میزان تجربه و سوابق دارد، هرچه میزان تخصص بالاتر باشد قیمت نیز بیشتر خواهد شد، البته باید اعتراف کرد که امروزه دستمزد یک پزشک با سابقه و متخصص چندان تفاوتی با یک پزشک تازه کار ندارد، اما این روند کاری پزشک است که نتیجه و سطح موفقیت عمل ایمپلنت شما را بالا می برد، اگر پزشک شما یک متخصص با سابقه باشد به قطع درصد موفقیت عمل شما بسیار بالاتر خواهد رفت و این را بدانید که هرچه ریسک عمل پایین تر باشد شما در قبالش هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

ایمپلنت دندان از چه مراحلی تشکیل می شود؟

در ادامه این مطلب قصد داریم به سوالاتی از قبیل، ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟ مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ مراحل پیش از عمل و پس از عمل چیست؟ بپردازیم.

شما اگر به دنبال کاشت دندان با روش ایمپلنت دندان باشید قطعا شروع به تحقیق می کنید که به یکسری پاسخ هایی که ذهنتان را درگیر کرده است برسید، سوالاتی مثل قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟ روند آن چقدر طول می کشد؟ از چند مرحله تشکیل می شود و….

اگر بخواهیم هم اکنون به این سوال بپردازیم که ایمپلنت دندان از چه مراحلی تشکیل می شود برای پاسخ باید بگوییم شما از ابتدایی ترین مرحله یعنی کشیدن دندان تا جایگذاری روکش های ایمپلنت می بایست یکسری مراحل را پشت سربگذارید، حال سوال این است که چرا ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟ به این دلیل اینکه شما بعد از گذراندن هر مرحله نیاز به یکسری مراقبت ها و طی کردن دوره بهبودی دارید این فرآیند به چند مرحله تقسیم می شود.

مراحل ایمپلنت دندان

اولین گام از ایمپلنت دندان: جلسه مشاوره با پزشک

اولین مرحله و قدمی که شما در این زمینه باید بردارید این است که یک جلسه جهت مشاوره و ویزیت با پزشک معالج خود ترتیب دهید، در این جلسه پزشک شما معاینات لازم از دهان و وضعیت دندان های شما و اینکه لثه های شما در چه شرایطی قرار دارد را می کند و اگر تایید دهد که شما کیس مناسبی هستید از شما یکسری تصاویر از ابعاد مختلف دهان دندانتان می خواهد.

دومین گام از ایمپلنت دندان: کشیدن دندان های پوسیده

وقتی دندان بنا به هر دلایلی پوسیده می شود و یا از بین می رود، شاید کل دندان شما ریخته یا شکسته شود اما بخشی از ریشه و خود دندان درون لثه باقی می ماند بنابراین شما قبل از اینکه ایمپلنت دندان را بخواهید درون لثه جایگذاری کنید می بایست این دندان خراب یا از بین رفته را به طور کامل بکشید.

شما باید این نکته را در نظر بگیرید که باید ما بین کشیدن دندان و قرار گیری ایمپلنت باید یه فرصت مناسب برای استراحت فک قرار دهید به طوری که نه خیلی طولانی باشد که استخوان های فک تحلیل رود نه خیلی سریع باشد که لثه دچار عفونت شود.

سومین گام از ایمپلنت دندان: بازسازی استخوان ها

این مرحله برای کلیه افرادی که می خواهند ایمپلنت دندان انجام دهند صدق نمی کند، در این مرحله به بازسازی استخوان ها می پردازیم، در واقع این مرحله برای کسانی است که فاصله نرمال بین کشیدن دندان تا نصب پایه را به خوبی رعایت نکردند و استخوان هایشان تحلیل رفته در این مرحله باید به بازسازی استخوان ها آن هم از روش لیفت سینوس یا همان پیوند استخوان بپردازند.

چهارمین گام ایمپلنت دندان: نصب پایه ایمپلنت

مهم ترین و سخت ترین مرحله از ایمپلنت دندان مرحله نصب پایه می باشد، بیمار در این مرحله، مراحل ابتدایی را گذرانده و به مرحله اصلی رسیده است در این مرحله پزشک فیکسچر یا همان پایه ایمپلنت را طی یک عمل جراحی در داخل استخوان فک قرار می دهد این پایه حکم همان ریشه دندان را دارد و عملکردی شبیه به ریشه دندان نیز خواهد داشت به همین منظور اینکه این مرحله به درستی و دقت بالا انجام شود بسیار قابل توجه می باشد.

پنجمین گام از ایمپلنت دندان: آشکارسازی

بعد از اینکه فیکسچر با فک به طور کامل جوش خورد، می رسیم به مرحله جذاب آشکارسازی، این عمل که بر روی لثه ها انجام می شود سبب می شود که ایمپلنت ها از دوام بیشتری برخوردار باشند و استحکام شان چندین برابر شود.

ششمین گام از ایمپلنت دندان: قالب گیری

در این مرحله اول فرم دهنده لثه را از دهان جدا می کنند و سپس با استفاده از میله های نسبتا بلند که بر روی ایمپلنت ها پیچ خورده اند به مرحله قالب گیری نزدیک می شویم و در آخر با استفاده از مواد قالب را پر می کنیم.

آخرین گام از ایمپلنت دندان: جایگذاری روکش

در این قسمت برای اینکه ظاهر ایمپلنت دندان به اندازه یک دندان طبیعی باشد روکش ساخته شده دندان ها را بر روی آن ها قرار می دهیم.

ایمپلنت دیجیتالی چیست؟

امروزه از ایمپلنت دیجیتالی می شود به عنوان یک روش بسیار مدرن در زمینه ایمپنت دندان یاد کرد، چرا که در این روش برای شما از جدیدترین فناوری های روز دیجیتال استفاده می کنند، در ادامه قصد داریم به طور کلی روش ایمپلنت دیجیتالی را به شما ارائه دهیم.

در ایمپلنت دیجیتال شما با یک سری تجهیزات و تکنولوژی ها سرو کار دارید که روند جراحی و درمان را برای شما سریع تر و راحت تر می کند، کمتر کلینیکی پیدا می شود که از این روش برای بیماران خود استفاده کند و عامل آن هم این است که این روش به تازگی باب شده است.

در این روش درد و خون ریزی کمتری را شاهد هستید و روند درمان برای شما بسیار سریع تر انجام خواهد شد، در این روش شما شاهد مزیت های دیگری نیز خواهید بود، از طرفی این روش عوارض هایی را نیز دارد، عوارض هایی از قبیل عفونت محل کاشت دندان، ملتهب شدن سینوس ها، عقب نشینی بافت لثه ها بروز اختلالات عصبی برای لثه ها عواملی هستند که ممکن است شما با آن ها سروکار داشته باشید.

برای روش ایمپلنت دیجیتالی دندان باید چه شرایطی را داشته باشم؟

شما برای ایمپلنت دیجیتالی نیز باید واجد یکسری شرایط باشید، مثل داشتن استخوان های کافی ، نداشتن بیماری های تحت کنترل مثل دیابت، سلامت دهان و لثه، از جمله شرایطی است که شما باید آن ها را داشته باشید.

انواع ایمپلنت دندان

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که با توجه به جنبه های گوناگون ایمپلنت دندان از چه انواعی تشکیل می شود؟ آیا قیمت ها بر اساس نوع ایمپلنت ها تعیین می شوند یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی این موارد به پاسخ سوالتان برسید.

ایمپلنت دندان ها را بر اساس عوامل مختلفی مثل نوع مواد سازنده، اندازه، شکل ظاهری، براساس پایه و همچنین براساس مراحل کاشت به چندین دسته تقسیم می کنند.

ایمپلنت دندان با بیهوشی

انواع ایمپلنت دندان براساس نوع پایه:

به طور کلی در این روش ایمپلنت های دندان به سه دسته یا سه نوع تقسیم می شوند:

ایمپلنت های تک مرحله ای:

در مدل ایمپلنت تک مرحله ای از پایه های نسبتا بلندی در فک و لثه استفاده می کنند، و به شما این فرصت را می دهند که بعد از گذراندن چند ماه مجدد تحت معاینه پزشک درآیید تا اباتمنت را به درستی بر روی ایمپلنت قرار دهد، در این روش پایه درداخل لثه قرار می گیرد و تاج در بیرون لثه.

ایمپلنت های دو مرحله ای:

از دیگر مدل های ایمپلنت دندان می توان به مدل دو مرحله ای اشاره کرد، در این روش شما در دو مرحله ایمپلنت دندان را انجام خواهید داد، در این روش ابتدا در جراحی اول پایه را درون استخوان فک قرار می دهند و سپس بعد از گذشت چند هفته طی جراحی دوم تاج ایمپلنت را برای شما قرار می دهند.

انواع ایمپلنت براساس اندازه:

در این دسته ایمپلنت ها را به سه نوع ایمپلنت استاندارد، مینی ایمپلنت دندان و ایمپلنت پهن تقسیم می کنند، که کاربردی ترین آن ها ایمپلنت های استاندارد می باشد، و معمولا از آن ها برای دندان های جلویی استفاده می شود.

انواع ایمپلنت براساس مواد سازنده:

می دانیم که مواد ایمپلنت دندان باید یکسری خاصیت ها و ویژگی ها را داشته باشد تا بشود از ایمپلنت به عنوان یک دندان طبیعی یاد کرد، ترجیحا باید این مواد با محیط بسیار سازگار باشند، و همچنین از مقاومت بسیاری در برابر خوردگی و شکستگی نیز بهره برده باشند، از این رو ایمپلنت ها را براساس مواد سازنده به دو دسته تقسیم می کنند که هرکدامشان خاصیت و ویژگی های مختص به خودش را دارد.

این دسته ها شامل موارد زیر می باشند:

تیتانیوم:

تیتانیوم یکی از رایج ترین مواد جهت ساخت ایمپلنت می باشد چرا که بیشترین سازگاری را بدن می تواند داشته باشد، در قبال هزینه بسیار مناسبی که دارد دوام بسیار بالایی را نیز خواهد داشت.

زیرکونیا:

خاصیت این ماده به تازگی کشف شده و متخصصان به تازگی دارند از این ماده برای ساخت ایمپلنت استفاده می کنند، اما به دلیل اینکه این ماده به تازگی کشف شده برای پزشکان تیتانیوم هنوز هم در اولویت اول قرار دارد.

انواع ایمپلنت براساس ظاهر:

انواع ایمپلنت دندان براساس ظاهر به دسته ایمپلنت استوانه ای و ایمپلنت مخروطی و ایمپلنت صاف تقسیم می کنند.

ایمپلنت دندان با بیهوشی به چه صورت است؟

همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین بخش ایمپلنت دندان، مرحله پایه گذاری می باشد که طی این مرحله پایه ایمپلنت دندان که عملکردی مشابه با ریشه دندان را دارد درون استخوان فک قرار می گیرد، در این بین افرادی هستند که با وجود این که دندان خود را از دست داده اند و می دانند بهترین روش کاشت دندان چیزی جز ایمپلنت دندان نیز باز به دلیل اینکه این فرآیند با عمل جراحی انجام پذیر است از انجام این عمل سرباز می زنند.

اینجا است که پزشک معالج شما بهترین گزینه را برای حل این ماجرا به شما پیشنهاد می کند و این گزینه چیزی نیست جز بیهوشی بیمار هنگام عمل جراحی.

به چه روشی بیمار را بیهوش می کنند؟

با توجه به شرایط بیمار و اینکه چگونه بیهوشی صورت بگیرد که به بیمار لطمه ای وارد نشود و در حین عمل راحت باشد از چندین روش بیهوشی برای ایمپلنت دندان استفاده می کنند در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم:

بیهوشی موضعی:

بیهوشی موضعی یکی از محبوب ترین روش ها برای ایمپلنت دندان می باشد، دراین روش ابتدا پزشک به وسیله تزریق داروی بی حس کننده به ناحیه لثه و استخوان فک دارو را به بدن بیمار وارد می کند و در آخر بیمار بدونه درد و عوارض به مرور بیهوش خواهد شد.

بیهوشی با استفاده از اکسید نیتروژن:

بیهوشی با اکسید نیتروژن نیز یکی از روش های بیهوشی برای ایمپلنت دندان می باشد، در این روش پزشک با استفاده از یک ماسک مواد اکسید نیتروژن را وارد بدن می کند و فرآیند بیهوشی برای بیمار میسر می شود.

بیهوشی عمومی:

در روش بیهوشی عمومی پزشک و تیم او با در نظر گرفتن سن و شرایط بیمار مقداری داروی بیهوشی به بیمار تزریق می کند و در این حین بیمار به خوابی آرام فرو می رود.

ایمپلنت دندان با بیهوشی چه مزیت هایی دارد؟

کاشت ایمپلنت دندان با استفاده از روش بیهوشی از چندین مزیت برخوردار است:

  • اولین مزیت آن این است که تعداد جلسات ایمپلنت دندان را کاهش می دهد
  • از واکنش های ناخواسته بیمار در حین عمل جلوگیری می شود
  • در یک جلسه خیلی از مراحل درمان پیش می رود

ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب می باشد

اینکه استفاده از داروی بیهوشی برای شما مناسب است بستگی به تصمیم و تایید پزشک معالج شما دارد، معمولا اگر شما شرایط زیر را داشته باشید پزشک به شما این توصیه را می کند که از فرآیند بیهوشی استفاده کنید.

  • افرادی که از شرایط جسمانی کاملی به سر می برند.
  • افرادی که به داروهای بیماری حساسیتی ندارند.
  • کسانی که از عمل جراحی و فرآیند های دندان پزشکی فوبیا دارند.

ایمپلنت دیجیتالی

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان هم مثل دیگر چیزها دارای عوارضی می باشد، و به طور کلی یکسری جوانب مثبت و منفی به همراه دارد در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی عوارض ایمپلنت دندان و انواع آن ها می پردازیم

عوارض ایمپلنت دندان به دو دسته یا دو بخش تقسیم می شود

عوارض طبیعی:

عوارض های طبیعی بعد از ایمپلنت دندان بسیار مختصر می باشند، مانند تب، تورم در ناحیه ایمپلنت یا لثه، و درد بسیار مختصر

عوارض غیر طبیعی:

اگر از روش سخت برای جراحی ایمپلنت دندان استفاده کرده باشید، دچار بعضی از عوارض غیرطبیعی خواهید شد مثل پارگی غشا سینوس که البته اگر دچار این عارضه شدید پزشک شما می تواند این پارگی را برطرف کند، دومین عارضه این است که پایه ایمپلنت دندان یا همان ریشه مصنوعی دندان بعد از مدتی از جا درآید و داخل حفره سینوس قرار بگیرد در این حال پزشک شما می بایست پایه دندان را از این حفره خارج کند، یکی از متداول ترین عوارض غیرطبیعی بی حسی لب پایین شما می باشد که روند بهبودی این عارضه تقریبا طولانی می باشد و حدود دو سال طول می کشد که به طور کامل بهبود یابد.

در این مطلب با ایمپلنت دندان و انواع آن و عواملی که می توانند تاثیر مثبت یا منفی بر روی ایمپلنت داشته باشند را بررسی کردیم، اما نیاز به یادآوری است که بررسی و انتخاب همه این موارد برعهده پزشک شما می باشد، چرا که پزشک شما با معاینه شما و وارسی شرایط دهان و دندان شما به شما پیشنهاد می کند که از کدام نوع کدام برند و چه روشی باید استفاده کنید، این جاست که شما متوجه خواهید شد که انتخاب پزشک چقدر می تواند بر نتیجه کار تاثیر بگذارد.

سخن آخر

کلینیک لبخند سپید (سپیدنت) یکی از مراکزی است که در عرصه ایمپلنت دندان فعالیت می کند و به دلیل داشتن پزشکانی حاذق و تیم پزشکی پرتلاش و خوش انرژی همواره می کوشد که به شما عزیزان برای حفظ و دوچندان کردن زیبایی کمک ویژه ای کند، شما می توانید حتی برای انجام ایمپلنت دندان نیز برای مشاوره روی تیم سپیدنت حساب باز کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]