ثبات نسبی قیمت‌های جهانی نفت پیش از انتشار داده‌های هزینه مصرف شخصی در آمریکا
ثبات نسبی قیمت‌های جهانی نفت پیش از انتشار داده‌های هزینه مصرف شخصی در آمریکا

اکوایران: قیمت‌های نفت پس از ثبت افزایش در روز گذشته امروز سه شنبه تقریبا ثابت بود، درحالی که چشم‌انداز سرمایه‌گذاران از شاخص PCE آمریکا به انتظارات آنها از تغییرات احتمالی قیمت‌ها شکل می‌دهد.

به گزارش اکوایران، قیمت نفت پس از افزایش در روز گذشته که به دنبال تقویت انتظارات از افزایش تقاضای تابستانی سوخت رقم خورد روز سه شنبه تغییرات اندکی را تجربه کرد. با اینحال، سرمایه گذاران نسبت به داده‌های قیمت مصرف کننده آمریکا که روز جمعه منتشر می‌شود هوشیار هستند.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت برای ماه آگوست تا ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه به وقت تهران با ۵ سنت کاهش به ۸۵٫۹۶ دلار در هر بشکه رسید، و وست تگزاس اینترمدیت با ۳ سنت کاهش ۸۱٫۶۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

هردوی این شاخص‌ها هفته گذشته حدود ۳ درصد رشد کردند بطوری که قیمت نفت دومین هفته افزایشی خود را پشت‌سر گذاشت.

نظرسنجی اولیه رویترز روز دوشنبه نشان داد که انتظارها بر این است که ذخایر نفت آمریکا تا ۳ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن کاهش یافته باشد. همچنین انتظار می‌رود ذخایر بنزین نیز کاهش یافته باشد، درحالی که ذخایر فرآورده‌ها احتمالا هفته گذشته افزایش یافته است.

به گفته یک تحلیلگر بازار، افزایش در قیمت‌های نفت به دنبال چشم انداز خوش بینانه از تقاضا و کاهش ذخایر آمریکا رقم خورد. با وارد شدن نیمکره شمالی به تابستان گرم و شروع فصل طوفان‌ها انتظار می‌رود تقاضا همچنان در ماه‌های آینده افزایش یابد.

با این حال، سرمایه گذاران درباره پتانسیل افزایش بیشتر قیمت نفت هوشیار هستند چرا که نرخ‌های بهره بالا رشد در مصرف سوخت را محدود می‌کند.

انتشار «شاخص هزینه مصرف شخصی» در روز جمعه، که شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای رشد قیمت‌ها محسوب می‌شود، نشانه‌های بیشتری از چشم انداز نرخ بهره ارائه می‌دهد. تاخیر در کاهش نرخ بهره می‌تواند هزینه استقراض را برای مدت بیشتری بالا نگه دارد.

 ادامه حملات اوکراین به زیرساخت‌های روسیه نیز از قیمت نفت حمایت کرد. در ۲۱ ژوئن (روز جمعه اول تیرماه) پهپادهای اوکراینی چهار پالایشگاه روسیه از جمله یکی از تولیدکنندگان اصلی سوخت در جنوب این کشور را هدف قرار دادند.

اتحادیه اروپا بسته تحریمی را علیه روسیه به دنبال حمله به اوکراین تصویب کرد که بر اساس آن ۲۷ کشتی از جمله کشتی‌هایی که توسط شرکت کشتیرانی دولتی روسیه Sovcomflot اداره می‌شوند، به فهرست نهادهای تحریم شده اضافه می‌شوند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]