قیمت نفت در نزدیکی بالاترین سطح حدود دو ماه اخیر
قیمت نفت در نزدیکی بالاترین سطح حدود دو ماه اخیر

اکوایران: قیمت‌های نفت در روز چهارشنبه نیز به روند رشد خود ادامه داد تا به نزدیک بالاترین سطوح قیمتی خود در حدود دو ماه گذشته برسد.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت در روز چهارشنبه (۶ تیر) با افزایش همراه شد و به نزدیک‌ترین سطوح قیمتی خود در تقریبا دو ماه اخیر رسید.

به نوشته رویترز، علت رشد قیمت نفت به پیش‌بینی کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در اوج تقاضای تابستان و ریسک‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه مربوط می‌شود.

موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه گزارش داد ذخایر نفت خام آمریکا تا ۹۱۴ هزار بشکه افزایش یافته است. با این حال، کارشناسان انتظار دارند این ذخایر در گزارش رسمی مربوط به آن که قرار است طی امروز منتشر شود، تا حدود ۳ میلیون بشکه کاهش یافته باشد.

در ساعت ۱۵:۴۶ به وقت ایران، قیمت‌ آتی نفت خام برنت با رشد ۰/۵۳ درصدی به ۸۵/۴۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با رشد ۰/۶۲ درصدی به ۸۱/۳۳ دلار به ازای هر بشکه رسید.

با این حال، شاخص دلار قوی‌تر باعث محدود شدن رشد قیمت نفت شد و به‌طور همزمان بازار نسبت به کاهش نرخ بهره پیش از پایان ۲۰۲۴ خوش‌بین است.  

شاخص دلار آمریکا با رشد ۰/۳ درصدی همراه شده است؛ این بدان معناست که خرید نفت برای خریداران ارزهای دیگر گران‌تر شده است زیرا نفت براساس دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

یکی از کارشناسان به رویترز اعلام کرده: «دیدگاه رایج این است که تقاضا طی تابستان رشد خواهد داشت. در این معادله، ژئوپولیتیک همچنان یک عنصر حمایت‌کننده باقی مانده است.»

سطح بالای قیمت‌ ماه‌های آتی نیز نشان‌دهنده تقاضای فیزیکی قوی برای نفت است که منجر به تقویت قیمت‌ها در کوتاه‌مدت می‌شود. قیمت‌های برنت و وست تگزاس اینترمدیت برای ماه آگوست حدود ۸۰ سِنت بالاتر از قیمت‌های برای ماه سپتامبر بوده‌اند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]