افزایش مصرف بنزین در پی تغییر ساعت کاری/ میانگین مصرف بنزین در ۱۴۰۳ به چند بشکه در روز رسید؟
افزایش مصرف بنزین در پی تغییر ساعت کاری/ میانگین مصرف بنزین در ۱۴۰۳ به چند بشکه در روز رسید؟

به گفته معاون وزیر نفت تغییر ساعات کاری ۱۱ درصد مصرف بنزین را در شهر تهران افزایش داده است. او همچنین متوسط مصرف بنزین کشور را در سال جاری ۱۲۱ میلیون بشکه در روز عنوان کرد که عدد بسیاری بالایی است.

تاثیر تغیییر ساعات کاری بر مصرف بنزین

به گزارش اکوایران به نقل از ایرنا، «جلیل سالاری» امروز (شنبه) در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تعمیرات تخصصی ترمینال‌های سامانه هوشمند سوخت گفت: تغییر ساعات اداری تاثیر مستقیم در افزایش مصرف بنزین داشته است، به‌طوری که در ساعات ابتدایی صبح اغلب مردم با اتومبیل‌های شخصی به سر کار می‌روند، در ساعات پایانی نیز که حدود ساعت ۱۳ است با وسایل نقلیه شخصی بیشتر تردد می‌کنند و این مساله موجب شده ۱.۵ میلیون لیتر در تهران به مصرف بنزین کشور اضافه شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان‌داشت: در واقع تغییر ساعات اداری موجب افزایش ۱۱ درصدی مصرف بنزین در سطح تهران و رشد ۶ درصدی در سطح کشور بود.

درخواست برخط کارت سوخت برای نوشماره‌ها

او در ادامه گفت: ثبت برخط درخواست کارت سوخت برای خودروهای نوشماره عملیاتی شده، اما هنوز برای خودروهایی که متقاضی کارت سوخت المثنی هستند، عملیاتی نشده است.

سالاری اضافه‌کرد: نیاز است تا مجموعه «ناجی» اطلاعات خودرویی را در اختیار ما قرار دهد، هم‌اکنون جلسات کارشناسی بین همکاران در سامانه هوشمند سوخت و همکاران در مجموعه پژوهش و توسعه ناجی در حال برگزاری است تا اطلاعات مورد نیاز ما از سوی مجموعه ناجی ارائه شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: از نظر ما هیچ مشکلی برای فراهم‌ کردن امکان ثبت برخط درخواست کارت سوخت وجود ندارد و به محض آنکه اطلاعات از سوی فراجا در اختیار ما قرار داده شود، این سامانه در اختیار مردم برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی به‌صورت برخط خواهد بود.

او گفت: از نظر ما این کار انجام شده است، فقط بحث اطلاعات است که باید بارگذاری شود و به‌سرعت این سامانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

متوسط مصرف بنزین در ۱۴۰۳

سالاری همچنین متوسط مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۳ تا امروز را ۱۲۱ میلیون لیتر در روز اعلام کرد که عدد قابل‌توجهی است.

پیش‌تر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از شکسته شدن رکورد مصرف بنزین در تابستان با ثبت رقم مصرف روزانه ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین در روزهای پایانی شهریور ماه خبر داد.

میانگین روزانه مصرف بنزین در سال گذشته چیزی حدود ۱۱۵ میلیون بشکه در روز بود. سالاری در گفته‌های پیشین خود مصرف سال بنزین در ۱۴۰۲ را ۱۳ درصد بیشتر از سال گذشته‌اش عنوان کرده بود. 

خبر مرتبط

قانونی که خاک می‌خورد/ مقصر افزایش ​سرانه مصرف بنزین کیست؟

اکوایران: معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از ۲ برابر شدن مصرف سرانه بنزین در کشور خبر داده و این در حالیست که خودروهای داخلی بین ۲ تا ۳ برابر خودروهای خارجی بنزین مصرف می‌کنند و خودروهای فرسوده سهم زیادی در مصرف سوخت کشور دارند.

خبر مرتبط

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح کشور به‌طور مستمر در حال افزایش بوده و مساله نگهداری تجهیزات و تعمیرات مربوط به آن یک الزام اساسی است، گفت: از طرف دیگر، ایجاد رقابت برای دریافت خدمات در حوزه سوخت یک تکلیف قانونی است که بدین منظور با بومی سازی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و اضافه شدن بانک ملی به پشتیبانی بانکی عرضه سوخت کشور در کنار بانک ملت، این مساله محقق شد.

این مقام مسئول وزارت نفت با بیان اینکه از تقاضای بانک ملی برای ورود به حوزه انرژی استقبال کردیم و بخشی از جایگاه‌های عرضه را برای پشتیبانی بانکی در اختیار این بانک قرار دادیم، اظهار داشت: مجموعه بانک ملی نیز کار حمایت و پشتیبانی از کارت‌خوان‌ها و هم خدمات تعمیرات و پشتیبانی را انجام می‌دهد.

به گفته وی، ایجاد مراکز پشتیبانی بانک ملی در تهران و مراکز استان‌ها می‌تواند خرابی کارت‌خوان‌های جایگاه‌های عرضه را در سراسر کشور به حداقل برساند و با بهترین کیفیت در اختیار جایگاه‌داران قرار گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]