ششمین هفته کاهش ذخایر نفت آمریکا/ قیمت نفت تثبیت شد
ششمین هفته کاهش ذخایر نفت آمریکا/ قیمت نفت تثبیت شد

اکوایران: میزان ذخایر نفت خام آمریکا برای ششمین هفته با کاهش همراه شده است؛ از سوی دیگر معامله‌گران به تحولات خاورمیانه چشم دوخته‌اند.

به گزارش اکوایران، قیمت‌ نفت پس از ثبت بزرگ‌ترین رشد خود در یک هفته تثبیت شد و در این میان، معامله‌گران همچنان تحت تأثیر نوسانات مربوط به بازارهای مالی و تنش‌ها در خاورمیانه قرار دارند.

به نوشته بلومبرگ، معاملات آتی نفت برنت پس از رشد ۲/۴ درصدی در روز چهارشنبه اکنون نزدیک به ۷۸ دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شود، در حالیکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در نزدیکی سطح ۷۵ دلار قرار گرفته است.

پس از آنکه نفت در بحبوحه افت شدید بازارهای مالی، در روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح ۷ ماهه خود کاهش یافت، اکنون شرایط قیمتی طلای سیاه به وضعیت عادی بازگشته‌ است.

توقف تولید نفت خام از بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی به تقویت رشد قیمت نفت کمک کرده،‌ در حالیکه یک حمله برون‌مرزی توسط نیروهای اوکراینی به خاک روسیه، به تنش‌های ژئوپولیتیکی افزوده است.

بازیابی قیمت نفت از پایین‌ترین سطح ۷ ماهه

یکی از کارشناسان به بلومبرگ اعلام کرده:‌ «در حال حاضر، تصویر کلان همچنان در شکل‌دهی مسیر دارایی‌های پرخطر مانند نفت، غالب است. اینکه واکنش نهایی ایران چه شکلی خواهد داشت، میزان ریسکی که می‌تواند در قیمت نفت ایجاد شود را تعیین می‌کند.»

داده‌های رسمی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور برای ششمین هفته کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از فوریه رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]