توقف روند کاهشی قیمت نفت
توقف روند کاهشی قیمت نفت

اکوایران: داده‌های خرده‌فروشی آمریکا بر قدرت اقتصاد این کشور تأکید می‌کند و در عین حال، تقاضای ظاهری نفت در ماه جولای نسبت به سال گذشته میلادی، ۸ درصد کاهش یافته که باعث تشدید شرایط بد در بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا شده است. با این حال، تنش‌های ژئوپولیتیکی همچنان باعث تقویت قیمت نفت می‌شود.

به گزارش اکوایران، قیمت نفت پس از افت دو روزه، افزایش یافت زیرا نگرانی‌ها از حمله احتمالی ایران به اسرائیل و ارزیابی قوی اقتصادی ایالات متحده بر نگرانی‌های مداوم تقاضا سایه انداخته است.

به نوشته بلومبرگ، نفت وست تگزاس اینترمدیت پس از کاهش بیش از ۳ درصدی در دو جلسه قبل، به بیش از ۷۸ دلار در هر بشکه رسید. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که انتظار ندارد مذاکرات آتش‌بس غزه که به‌تازگی آغاز شده، در روز پنجشنبه به توافق برسد. رشد نفت خام همچنین با افزایش ارزش بازارهای سهام تقویت شد، آن هم پس از آخرین آمار درباره خرده‌فروشی ایالات متحده که بر قدرت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تأکید داشت.

داده‌های دولتی نشان می‌دهد که در چین، تقاضای ظاهری نفت در ماه جولای نسبت به سال گذشته میلادی، ۸ درصد کاهش یافته که باعث تشدید شرایط بد در بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا شده است.

نفت خام از اوج اخیر در اوایل جولای کاهش یافته که دلیل آن، چشم‌انداز ضعیف مصرف در چین و کاهش تقاضای بنزین در این کشور به خاطر افزایش استفاده از سوخت‌های پاک‌تر است. اوپک در گزارش ماهانه خود که در اوایل این هفته منتشر شد، پیش‌بینی تقاضای جهانی خود برای سال ۲۰۲۴ را کاهش داد، در حالیکه داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی نشان داد که اگر اوپک با طرحی برای احیای عرضه پیش برود، بازار نفت در سه‌ماهه آینده، مازاد خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]