دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 154586
  • 09 سپتامبر 2024 - 15:08
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ضربه ضعف تقاضای چین به بازار نفت: «مورگان استنلی» چشم انداز قیمت برنت را برای دومین بار کاهش داد

ضربه ضعف تقاضای چین به بازار نفت: «مورگان استنلی» چشم انداز قیمت برنت را برای دومین بار کاهش داد
ضربه ضعف تقاضای چین به بازار نفت: «مورگان استنلی» چشم انداز قیمت برنت را برای دومین بار کاهش داد

اکوایران: شرکت خدمات مالی «مورگان استنلی» امروز پیش بینی خود از قیمت نفت را با ۵ دلار کاهش به ۷۵ دلار در هر بشکه برای سه ماهه چهارم سال کاهش داد.

به گزارش اکوایران، شرکت خدمات مالی «مورگان استنلی» پیش بینی خود از قیمت نفت خام برنت را برای دومین بار طی چند هفته کاهش داد، چراکه معتقد است چالش‌های تقاضا افزایش یافته است درحالی که عرضه نفت همچنان فراوان است.

براساس یادداشتی از تحلیلگران مورگان استنلی چون مارتین رتس، میانگین شاخص برنت در سه ماهه چهارم سال جاری حدود ۷۵ دلار در هر بشکه خواهد بود. این درحالی است که آنها پیش‌تر میانگین این شاخص را ۸۰ دلار پیش بینی کرده بودند، که ماه گذشته با کاهش چشم انداز قبلی ۸۵ دلاری منتشر شده بود. پیش بینی‌ها برای سال آینده نیز کمی کاهش داشته است.

برنت اخیرا به پایین‌ترین سطح خود از اواخر ۲۰۲۱ کاهش یافت، چراکه پایداری نگرانی‌ها از ضعیف شدن تقاضا در چین با سیگنال‌های کند شدن رشد اقتصادی آمریکا همراه شد. در عین حال، تولید همچنان فراوان است، بطوری که اوپک پلاس را مجبور کرد تا برنامه خود برای کاهش محدودیت‌های تولید را به تعویق بیندازد.

نفت جهانی

به گفته تحلیلگران مورگان استنلی، مسیر اخیر قیمت نفت تشابهاتی با دوره‌هایی دارد که در آنها ضعف تقاضای شدید دیده شده است. به عقیده آنها، اسپردهای زمانی نشان دهنده افزایش موجودی‌های رکود  مانند هستند.

تجدیدنظر مورگان استنلی در ارتباط با چشم انداز قیمت جهانی نفت از سوی سایر بانک‌های بزرگ نیز مطرح شده است. «گروه گلدمن ساکس» ماه گذشته چشم انداز خود از قیمت نفت را کاهش داد و «سیتی گروپ» نیز اخیرا اعلام کرد که بازار نفت با مازاد عرضه مواجه است و میانگین قیمت می‌تواند در سال آینده به ۶۰ دلار در هر بشکه برسد، مگر اینکه اوپک پلاس تولید را بیشتر کاهش دهد.

برنت، که هفته گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافت، روز دوشنبه حدود ۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
افشاگری سخنگوی صنف جایگاه‌داران درباره قاچاق بنزین 09 سپتامبر 2024

افشاگری سخنگوی صنف جایگاه‌داران درباره قاچاق بنزین

سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: امکان ندارد ۲۵ میلیون لیتر قاچاق بنزین به صورت خرد یا از جایگاه‌ها باشد، به جای اینکه در تهران محدودیت سوخت گیری بگذارید، شاهراه اصلی قاچاق را پیدا کنید!

حکم جدید وزیر نفت/ سعید خوشرو سمت گرفت 09 سپتامبر 2024

حکم جدید وزیر نفت/ سعید خوشرو سمت گرفت

وزیر نفت «سعید خوشرو» را به عنوان رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت منصوب کرد.

مشکل کمبود بنزین در شمال کشور رفع شد؟ 08 سپتامبر 2024

مشکل کمبود بنزین در شمال کشور رفع شد؟

مدیر منطقه شمال با اشاره به تمهیدات و برنامه ریزی پیشگیرانه قبل از آغاز پیک دوم سفرهای تابستانه برای تامین سوخت مورد نیاز مسافران، از آمادگی کامل این صنعت در ایام مختلف سال خبر داد. 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.