ترفند اوکراین برای جذب سرباز
ترفند اوکراین برای جذب سرباز

معاون نخست وزیر اوکراین از ترفند جدید ارتش کشورش برای جذب بیشتر نیرو با استفاده از زنان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ایرینا ورشوک، معاون نخست وزیر اوکراین از فراخوانی زنان برای کار در مراکز جذب و استخدام نظامیان خبر داد و اعلام کرد که از این طریق کی یف می تواند مردان بیشتری را به واحدهای رزمی بفرستد.
روسیا الیوم نوشت: معاون نخست وزیر اوکراین افزود که به کاری گیری زنان در واحدهای جذب نیرو سبب روی آوردن شمار زیادی از مردان به خدمت نظامی خواهد شد.
بر اساس اعلام این رسانه، در ماه آوریل اوکراین قانون جدیدی را با توجه به کمبود قابل توجه پرسنل نظامی این کشور تصویب کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرده بود. این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل مقابله با فرار مشمولان اعزام به مقابله با روسیه نیزی می شد.
فرمان جدید همچنین شامل محدودیت‌ هایی در انجام خدمات کنسولی برای اوکراینی‌های خارج از کشور بود که در صورت عدم به‌ روزرسانی مدارک مربوط به ثبت نام نظامی‌شان اعمال خواهد شد. به این ترتیب مردان مشمول خدمت اجباری برای تمدید گذرنامه یا تهیه سایر مدارکشان در زمان حضور در خارج از کشور، ممکن است با مشکل مواجه ‌شوند. دیده‌بان حقوق بشری هلسینکی در اوکراین از این تصمیم به ویژه برای اوکراینی‌ هایی که نیاز به کمک اضطراری یا فوری از نمایندگان کنسولی در خارج از کشورشان دارند، انتقاد کرده بود.
با این حال دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین از این تصمیم در حساب کاربری خود در ایکس دفاع کرده و نوشته بود: مردی در سن سربازی به خارج از کشور می‌رود و سپس بازگردد و بخواهد از این کشور خدمات دریافت کند؛ این طور نمی‌شود. در کشور ما جنگ است!

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]