هشدار مهم مدیریت بحران به مردم کرج
هشدار مهم مدیریت بحران به مردم کرج

مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد: با توجه به احتمال بارش سنگین باران و وزش باد و طوفان تأکید می‌شود البرزی‌ها از توقف در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایمنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از صدور هشدار نارنجی رنگ هواشناسی خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بارش سنگین باران و وزش باد و طوفان تأکید می‌شود البرزی‌ها از توقف در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.
مهدی مهرور در البرز، اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی، تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم خرداد، آماده‌باش هستند.
وی بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: به‌منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخ‌گویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خاطرنشان کرد: به‌منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعدوبرق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه‌ای در آماده‌باش کامل هستند.
مهرور اضافه کرد: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
وی بر داشتن تجهیزات لازم سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف‌پاک‌کن و به‌همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید و اضافه کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها برای کشاورزان با هدف حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها با هدف جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]