اقامت این پناهندگان افغان تمدید شد
اقامت این پناهندگان افغان تمدید شد

دولت پاکستان مدت اقامت آن دسته از پناهندگان افغان که به طور قانونی در این کشور حضور دارند را تا اوایل تیرماه ۱۴۰۴ تمدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد اعلام کرد کابینه پاکستان امروز در جلسه‌ای به ریاست شهباز شریف نخست وزیر این کشور با تمدید مدت اقامت نزدیک به یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از پناهندگان افغان که به طور قانونی در پاکستان حضور دارند، تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۴ (آخر ماه ژوئن ۲۰۲۵) موافقت کرد.
بیشترین تعداد پناهندگان افغانستان در پاکستان در ایالت‌های خیبرپختونخوا (شمال غرب) و بلوچستان در جنوب غربی این کشور بسر می برند.
این درحالی است که روند بازگشت پناهندگان غیرقانونی افغان از پاکستان به کشورشان نیز بنا بر درخواست کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل به طور موقت تعلیق شد.
تصمیم غیرمنتظره دولت پاکستان در آبان سال گذشته برای اخراج اتباع افغان که به طور غیرقانونی در آن کشور مقیم هستند، روابط از قبل متشنج دو کشور همسایه را به شدت تحت تاثیر قرار داد. مقامات حکومت سرپرست طالبان در افغانستان اخراج اتباع خود را اقدامی ظالمانه و سیاسی از سوی طرف پاکستانی می‌دانند.
آذرماه سال گذشته نخست وزیر وقت پاکستان با کنایه به طالبان افغانستان درخصوص راهکار حل پدیده تروریسم که کابل «نگاه اسلام‌آباد به درون» را لازمه آن می‌داند، گفت: بازگرداندن اتباع خارجی غیرقانونی، راهکار ما برای حل مشکلات داخلی است و دیگر اجازه نمی‌دهیم که امنیت ملی پاکستان با خطر مواجه شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]