خشم مقام صهیونیست از سخنان اردوغان در نشست ناتو
خشم مقام صهیونیست از سخنان اردوغان در نشست ناتو

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با حمله به رئیس جمهور ترکیه، وی را حامی محور مقاومت در منطقه دانست.

به گزارش الجزیره، نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا حواشی گسترده‌ای داشت. انتقاد از همکاری‌های ناتو با رژیم صهیونیستی از جمله جنجالی‌ترین موارد از این دست بود.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بر این اساس، یسراییل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به شدت به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به دلیل اظهار نظر درباره قطع همکاری‌های ناتو با اسرائیل حمله کرد.
وی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: نخست باید این نکته را در نظر داشت که اردوغان؛ تو تصمیم گیرنده نیستی!
کاتس در ادامه با مطرح کردن اظهارات ضدایرانی تکراری مقامات صهیونیست، مدعی شد: ترکیه به عنوان کشوری که حامی حماس و محور شرارت ایران در منطقه است نباید یکی از اعضای یک ائتلاف غربی همانند ناتو باشد.
اظهارات خشمگینانه این مقام صهیونیست پس از آن مطرح می‌شود که اردوغان در نشست خبری در آمریکا اعلام کرد تا زمانی که یک صلح همه جانبه و پایدار در فلسطین استقرار نیافته باشد، ترکیه از تلاش‌ها برای همکاری ناتو با اسرائیل حمایت نمی‌کند.
براساس منشور سازمان ناتو، تصمیم گیری در این نهاد براساس اجماع صورت می‌گیرد. این امر بدان معناست که هر یک از ۳۲ عضو این ائتلاف حق وتو داشته و می‌تواند در روند تصمیم گیری های این نهاد نظامی ایجاد اختلال کند. ترکیه پیش تر از این حق برای جلوگیری از عضویت سوئد در ناتو بهره گرفته بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]