ترامپ با مشت گره کرده خود در هولناک‌ترین لحظات، قدرت‌نمایی کرد/ لحظات اولیه اصابت تیر به دونالد ترامپ
ترامپ با مشت گره کرده خود در هولناک‌ترین لحظات، قدرت‌نمایی کرد/ لحظات اولیه اصابت تیر به دونالد ترامپ

دونالد جی ترامپ خون آلود، ماموران سرویس مخفی را در حالی که مقاومت و مبارزه‌طلبی خود را ابراز می‌کرد به انتظار وا داشت؛ این لحظه مظهر ارتباط درونی او با حامیانش و تسلط او بر عصر رسانه‌های مدرن بود و تصویری را ساخت که تاریخ فراموش نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از نیویورک‌تایمز، دونالد جی ترامپ دوباره روی پاهای خود ایستاده بود. تازه به او تیراندازی شده بود، پیراهن سفیدش را درآورده بود و کلاه قرمزش دیگر روی سرش نبود. هنگامی که تفنگداران در اطراف صحنه در حال گشت زنی بودند، خون روی صورتش جاری شد. گروهی از ماموران سرویس مخفی بدن خود را به بدن او فشار دادند. یکی التماس کرد: «ما باید حرکت کنیم، باید حرکت کنیم».
رئیس‌جمهور سابق دستور داد: «صبر کن، صبر کن، صبر کن، صبر کن. با اکراه متوقف شدند. او به میان جمعیت نگاه کرد. و سپس بازویش به سمت آسمان رسید و شروع به بالا بردن مشت خود کرد.
جمعیت شروع به شعار دادند: “U-S-A! آمریکا!” – در حالی که ماموران آقای ترامپ را به سمت پله‌ها می‌کشیدند. وقتی به بالای پله رسیدند، یک بار دیگر مکث کردند تا آقای ترامپ بتواند بازوی خود را کمی بالاتر برد و مشتش را کمی تندتر گره کند. جمعیت کمی بلندتر غرش کردند.
دشوار است لحظه‌ای را تصور کنید که تا به این حد نشان دهنده ارتباط درونی آقای ترامپ با حامیانش و تسلط او بر عصر رسانه های مدرن باشد.
آقای ترامپ بدون اینکه به طرفدارانش علامت دهد که خوب است صحنه را ترک نکرد – حتی در حالی که برخی هنوز از ترس گریه می‌کردند. و او نه تنها دست تکان داد، بلکه مشت خود را به نشانه مقاومت بالای صورت خون آلودش بالا برد – و اینچنین تصویری ساخت که تاریخ فراموش نخواهد کرد.
او همیشه از ظاهرش در لحظات بزرگ بسیار آگاه بوده است، نگاه کلینت ایستوود را تمرین می‌کند و برای اخم‌های بدجنس خود آماده می‌شود. اما زمانی برای آماده شدن برای این کار وجود نداشت. این غریزی و کاملاً فی البداهه بود.
در حالی که ماموران کمک می‌کردند روی پاهایش بایستد، او با لکنت می‌گفت: «بگذار کفش هایم را بپوشم، بگذار کفش هایم را بپوشم.»

یکی از ماموران پاسخ داد: «من شما را…، قربان، من شما را…، قربان.» آقای ترامپ بلند شد، در ابتدا صدایش لرزان بود و همچنان تکرار می‌کرد: «بگذار کفش‌هایم را بپوشم».
یکی از ماموران به او گفت: «آن را روی سر خود نگه دارید، دارد از سرتان خون می‌آید».
دیگری گفت: «آقا، ما باید به سمت ماشین ها حرکت کنیم».
آقای ترامپ دوباره گفت: «اجازه دهید کفش‌هایم را بپوشم».
در یک لحظه خشمگین به نظر می‌رسید و در لحظه‌ای خسته و آسیب دیده.

پس از اینکه ماموران موفق شدند او را از صحنه خارج کنند، او را به سمت یک شورلت سابربن هدایت کردند. او وارد اتوموبیل شد، اما قبل از اینکه در بسته شود، دوباره به سمت جمعیت برگشت. سرش این بار بیشتر از قبل غرق در خون به نظر می‌رسید. یک بار دیگر مشتش را بلند کرد.
ستاد انتخاباتی وی در آن زمان گفت که ترامپ بلافاصله به یک مرکز پزشکی نزدیک منتقل شد و حال او «خوب» است، اگرچه فرماندار ایالت اواخر شنبه شب تایید کرد که رئیس جمهور سابق منطقه شهرستان باتلر را که در آن تجمع برگزار شد، ترک کرده است.
کاخ سفید گفت جو بایدن پس از این حادثه با دونالد ترامپ صحبت کرده است. رئیس جمهور در یک سخنرانی تلویزیونی اوایل شنبه شب گفت که «ظاهرا [ترامپ] خوب است». بایدن این حمله را محکوم کرد و گفت «در آمریکا جایی برای این نوع خشونت وجود ندارد».
میلیاردرهای سرشناس آمریکایی ایلان ماسک و بیل آکمن پس از حادثه تیراندازی به طور رسمی از دونالد ترامپ به عنوان گزینه خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]