خبر مهم برای سهامداران بورس / اطلاعات مشکوک دردسرساز شد!
خبر مهم برای سهامداران بورس / اطلاعات مشکوک دردسرساز شد!

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که درباره سقوط شاخص بورس، اطلاعات مشکوک از افراد با اطلاعات نهان به دست آمده است و این اطلاعات به دادسرا ارسال شده است. با این حال، هنوز تخلف آنها ثابت نشده است.

در سال گذشته، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت، بازار سرمایه تحت تأثیر قرار گرفت و شاخص کل بورس با بیش از ۹۰ هزار واحد افت، به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید.

در این میان، مباحثی مبنی بر اینکه این ریزش پشت پرده ای داشته و افزادی با اطلاعات نهانی خرید و فروش کرده اند، مطرح شد که این موضوع در سازمان بورس پیگیری شد.

در این زمینه امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رضا عیوضلو در نشستی خبری این رخدادها را بررسی و اعلام کرد: به لیست مشکوک افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست. 

وی افزود: لیست افرادی که بیشترین فروش را داشته بررسی و بالغ بر ۲۴۰۰ شخص حقیقی و حقوقی شناسایی شدند. بعد از فیلترهای مختلف به لیست ۵۰۰ نفره رسیدیم و با بررسی الگوی معاملاتی اشخاصی که بیشترین فروش را داشتند به لیست ۴۰ نفره دست یافتیم که مشکوک به استفاده از اطلاعات نهانی بودند و در پایان اطلاعات این ۴۰ کد به دادسرا ارسال شد.

 

امروز نرخ نزول شاخص‌ های بورس تهران بیش از روزهای پیشین بود.

معاون سازمان بورس اظهار کرد: ما به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیدیم اما تخلف آنها قطعی نیست. در همکاری با مراجع قضایی به دنبال رسیدگی برای این موضوع هستیم.

ضرورت آشنایی ناشران بورسی با استانداردهای بین المللی

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: بورس تهران به منظور افزایش سطح آگاهی ناشران با یکی از مهم‌ترین بخش‌های حاکمیت شرکتی مطلوب و ضرورت آشنایی ناشران پذیرفته شده با رویکردهای بین المللی و الزامات خاص منطقه‌ای، یک کارگاه آموزشی، به منظور آشنایی ناشران پذیرفته شده با «استاندارد های بین المللی افشای پایداری» برگزار می‌کند.

وی، برگزاری این کارگاه را گامی در جهت آشنایی بیشتر شرکت‌ها با استانداردهای بین‌المللی افشای پایداری دانست و اظهار داشت: با توجه به تأکید دستورالعمل حاکمیت شرکتی بر این موضوع و اهمیت آن در تداوم فعالیت بنگاه ها، حضور ناشران پذیرفته شده بورس تهران در این کارگاه توصیه می شود و تاکنون بیش از ۳۰۰ نماینده از ناشران بورسی برای حضور در این کارگاه آموزشی ثبت نام کرده اند.

گودرزی مباحث این کارگاه را در ۴ بخش آماده‌ سازی، مطابقت و کاربرد، پیاده‌سازی و تبادل و انتقال ذکر کرد و گفت: از اهداف این رویداد می توان به افزایش سطح آگاهی ناشران با یکی از مهم ترین بخش های حاکمیت شرکتی مطلوب، و درک بهتر از اهمیت موضوع پایداری و افشای اقدامات مرتبط با آن، رویکردهای بین المللی و الزامات خاص منطقه ای، آماده سازی گزارش‌های افشا در حوزه‌های گوناگون و در نهایت شناسایی، ارزیابی و یکپارچه‌سازی ریسک ها و فرصت های پایداری اشاره کرد.

مدیرعامل بورس تهران، تدوین استانداردها و رهنمودهای مرتبط با پایداری در ایران را در مراحل اولیه عنوان کرد و گفت: طبق دستورالعمل حاکمیت شرکتی (مواد ۳۹ و ۴۰ )، ناشران فعال در بازار سرمایه می‌بایست اقدامات خود را در زمینه پایداری افشا کنند و بورس تهران با حمایت و تشکیل این قبیل کارگاه های آموزشی و ارائه چنین خدماتی، نقشی فعال در تعالی بنگاه‌ های اقتصادی و اقتصاد کشور ایفا می‌ کند.

منبع:

سنانیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]