خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۹ تا ۱۴ تیر ۱۴۰۳)
خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۹ تا ۱۴ تیر ۱۴۰۳)

این هفته از ۹ تا ۱۴ تیر ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.

این هفته از ۹ تا ۱۴ تیر ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.
🔹 دیوار: دیوار اعلام کرد از ابتدای تیر ماه به منظور مقابله با آگهی‌های جعلی و تکراری (اسپم)، سهمیه آگهی‌های رایگان کاربران را از ماهانه به سالانه تغییر داده است. اکنون هر کاربر شخصی سالانه امکان انتشار ۷۳ آگهی رایگان را بر اساس کد ملی خود در دسته‌بندی‌های مختلف دیوار دارد. به گفته دیوار استفاده بیشتر از ۷۵ درصد کاربران از این پلتفرم آگهی کاملا رایگان است. دیوار همچنین اعلام کرد از مجموع ۶۷ میلیون کاربر سالانه آن (گوشی‌های موبایل منحصر به فرد)، حدود ۲۲ میلیون کاربر، آگهی‌گذار هستند.
🔹 روبیکا: روبیکا از ارایه سرویس سفارش آنلاین غذا در نمایشگاه الکامپ خبر داد. این سرویس توسط «فیدیلیو» در روبیکا ارایه می‌شود. ‌یک ماه پیش، پلتفرم باسابقه‌ی فیدیلیو در حوزه نقد و بررسی رستوران‌ها، از ورود به حوزه سفارش آنلاین غذا خبر داد. روبیکا اکنون ۴۰ میلیون کاربر ماهانه دارد.
🔹 اسنپ اکسپرس: اسنپ اکسپرس (سرویس محصولات سوپرمارکتی اسنپ) اعلام کرد که «دیلی مارکت» در کمپین سال‌روز تاسیس این فروشگاه برای کاربران سوپرمارکت اسنپ، موفق به ثبت ۲۵ هزار سفارش آنلاین در یک روز شده است. این کمپین در روزهای ۴ و ۵ تیر، هم‌زمان در تهران و ۱۴ شهر بزرگ کشور برگزار شد. اسنپ اکسپرس در خصوص رشد خود اعلام کرد که یک سوپرمارکت محلی در تهران در سال ۱۴۰۲، ۴۲ میلیارد تومان فروش سالانه و فروشگاهی در اصفهان رشد ۱۵ برابری تعداد سفارش‌ها را تجربه کرده است.
🔹 فلای‌تودی: شرکت فلای‌تودی با انتشار گزارش سال ۱۴۰۲ خود اعلام کرد با رشد ۷۳ درصدی فروش بلیط هواپیما نسبت به سال پیش از آن روبرو بوده است. این شرکت امکان خرید بلیط هواپیما از ۹۰۰ ایرلاین داخلی و خارجی، قیمت‌های رقابتی، سیستم رزرواسیون کاربرپسند و خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته را فراهم کرده است. همچنین آمار و ارقام گزارش سالانه فلای‌تودی نشان می‌دهند که در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، فروش هتل خارجی با ۹۶ درصد و فروش هتل داخلی با ۱۶۶ درصد رشد همراه بوده است. در این گزارش آمده که فلای‌تودی رتبه نخست فروش هتل خارجی را در کشور دارد.
🔹 دیجی‌کالا: امین فیض‌پور، مدیر ارشد پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا اعلام کرد یکی از ابزارهای شرکت «اسمارتک» محصول «اینترک» است که توانسته از پس دیتابیس بزرگ دیجی‌کالا بربیاید و این حجم از اطلاعات را به منظور کمک به مارکتینگ، دریافت، نگهداری و پردازش کند. مارتک یک ابزار مارکتینگ اتومیشن برای بازاریابان بوده و از محصولات اسمارتک، زیرمجموعه دیجی‌کالا است.
🔹 شاتل: محمدحسن شانه‌ساززاده، رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل از برنامه ورود این شرکت به بورس خبر داد و گفت: «شاتل قطعا برنامه ورود به بورس دارد و پس از هموار شدن این مسیر نماوا و شاتل‌موبایل هم وارد بورس خواهند شد.»
🔹 تپسی: براساس گزارش کدال، تپسی در خرداد ماه ۱۴۰۳ رقم ۱۴۶ میلیارد تومان درآمد داشته است. این میزان درآمد تپسی، نزدیک به ۱۰ درصد رشد را نسبت به ماه گذشته و ۸۱ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
🔹 همراه اول: صندوق‌های پژوهش و فناوری «همراه فاند» و «صنعت نفت» با هدف هوشمندسازی فناوری‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تفاهم کردند. رویکرد این تفاهم‌نامه بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه فناوری‌ها و نوآوری‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
🔹 آچاره: آچاره از پلتفرم «آچاره ساختمان» رونمایی کرد. در این سرویس امکان دیدن سبک‌های مختلف بازسازی و ایده‌هایی برای بازسازی ساختمان به مشتریان نمایش داده می‌شود.
🔹 تکنوتجارت: محمد حسین سجادی نیری، مدیرعامل «تکنوتجارت» اعلام کرد، بانک تجارت یکی از ملک‌هایش را در اختیار «تفتا» گذاشته و قرار است کارخانه نوآوری «تژینو» در مجاورت کارخانه نوآوری آزادی ایجاد شود. مساحت این کارخانه بیش از ۲۰ هزار متر مربع خواهد بود که مالکیت آن با مجموعه تفتا است، اما کار توسط تکنوتجارت انجام خواهد شد.
🔹 آپ: آپ‌تریدر سرویس جدید سوپراپلیکیشن آپ آست که کاربران با استفاده از آن می‌توانند در بازار سرمایه حضور داشته باشند و به خرید و فروش سهام اقدام کنند. این سرویس در همکاری مشترک شرکت آسان‌پرداخت با گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا و شرکت رایان هم افزا پیاده‌سازی شده است.
🔹 ایران تلنت: آسیه حاتمی، مدیرعامل ایران تلنت بیان کرد به طور میانگین میزان دریافتی خانم‌ها ۲۰ درصد کمتر از مردان است و در سطوح مدیریتی و در سطوح کارشناسی این میزان به ۱۵ درصد می‌رسد.
🔹 انجمن تجارت الکترونیک: انجمن تجارت الکترونیک تهران در نمایشگاه الکامپ، سومین گزارش کیفیت اینترنت ایران را منتشر کرد. براساس این گزارش وضعیت اینترنت در ایران همچنان در حالت بحرانی قرار دارد و ۸۴ درصد از مردم ایران از فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند. اعضای انجمن تجارت الکترونیک از کاندیدهای ریاست جمهوری درخواست کردند تا موضع خود را به صورت شفاف در مورد فیلترینگ، تحریم و اینترنت اعلام کنند.
🔹 تبدیل: اولین گزارش سالانه صرافی تبدیل در سومین سال فعالیت این مجموعه منتشر شد. این گزارش به مرور دستاوردهای مهم صرافی در سال گذشته و توسعه ابزارهای متنوع موجود در آن می‌پردازد. تبدیل اعلام کرده برای اولین بار در صرافی‌های ایرانی معامله اهرم‌ دار را در اختیار کاربران قرار داده است. براساس این گزارش حجم معاملات تبدیل در سال گذشته حدود یک و نیم میلیارد دلار بوده است و این صرافی یک میلیون کاربر دارد.
🔹 باروک: شرکت تکنوتجارت اعلام کرد در ازای ۲۰ درصد سهام، در استارتاپ «باروک» سرمایه‌گذاری کرد. باروک سامانه تامین اعتبار فروشگاه‌ها است که تا ۵ میلیارد تومان به فروشنده‌ها اعتبار می‌دهد. باروک فعلا در استان‌های تهران و البرز فعالیت می‌کند و اکنون نزدیک به ۱۰ هزار واحد صنفی در باروک ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کسب‌وکارها تخصیص داده شده است. بانک تجارت در نقش صدور و گارانتی اوراق به عنوان پشتیبان، باروک را همراهی می‌کند.
🔹 علاالدین: هلدینگ علاالدین اعلام کرد شرکت صبانت (شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا) را خرید. صبانت یکی از قدیمی‌ترین اپراتورهای ارایه‌دهنده سرویس اینترنت در کشور است. هلدینگ علاالدین علاوه‌بر مجتمع‌های تجاری و رسانه علاالدین، اکنون مالکیت صبانت را نیز عهده‌دار شده است.
🔹 پیام‌رسان بومی: حامد منکرسی، معاون سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: «براساس آمار به دست آمده، تعداد کاربران فعال ماهانه تا پایان اردیبهشت ماه در پیام‌رسان‌های روبیکا، ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر است.»
 
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید![کل: ۰ میانگین: ۰]

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]