تبلیغات اینترنتی وکالت، بررسی انواع روش های زود بازه
تبلیغات اینترنتی وکالت، بررسی انواع روش های زود بازه
بر اساس گزارش‌های سئویی روزانه بیش از 50 هزار جستجو در حوزه‌های حقوقی و رفع نیازهای حقوقی انجام می‌شود.
فهرست خبر اقتصادی تبلیغات اینترنتی وکالت، بررسی انواع روش های زود بازه

این مسئله نشان می‌دهد که حضور در دنیای وب چقدر می‌تواند برای وکلا مهم باشد. علاوه بر این، ارائه خدمات وکالتی به‌صورت آنلاین باعث می‌شود تا دفاتر وکالتی محدود به یک شهر یا محله‌ی خاص نشوند و بتوانند خدماتشان را به‌صورت گسترده‌تری ارائه دهند. البته این به شرطی شدنی است که تبلیغات اینترنتی وکالت را جدی بگیرید و بتوانید مشتریان بالقوه این حوزه را به سمت خودتان بکشانید. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع موثر تبلیغات اینترنتی برای دفاتر وکالت و وکلا بپردازیم.

تبلیغات اینترنتی چیست و چرا برای دفاتر وکالتی مهم است؟

قبل از اینکه به بحث تبلیغات اینترنتی وکالت بپردازیم، بد نیست که با تعریف دقیق‌تر تبلیغات اینترنتی آشنا شویم. این پاراگراف از ادزینو تعریف خوبی از تبلیغات اینترنتی ارائه می‌دهد:

تبلیغات اینترنتی که با اصطلاحات دیگری مثل تبلیغات آنلاین یا تبلیغات دیجیتال هم شناخته می‌شود، به استفاده از اینترنت به‌عنوان رسانه‌ای برای تبلیغ محصولات، خدمات و برندها به مخاطبان گسترده اشاره دارد. انواع تبلیغ‌های اینترنتی به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شوند. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تبلیغ در موتورهای جستجوگر، تبلیغات بنری آنلاین، بازاریابی ایمیلی، اینفلوئنسر مارکتینگ و… همگی از زیرمجموعه‌های تبلیغات آنلاین هستند.

به طور کلی دفاتر وکالت دارای یک اسم و برند مشخص هستند و خدماتی ارائه می‌دهند که در زمینه‌های حقوقی و وکالتی قرار می‌گیرند. دفاتر حقوقی سنتی این مجموعه خدمات را مجبور بودند فقط در یک شهر یا یک محله‌ی خاص ارائه دهند؛ زیرا امکان دسترسی به مشتریان گسترده‌تر را نداشتند؛ اما امروزه دنیای اینترنت به دفاتر حقوقی و وکالتی این فرصت را داده تا نوع ارائه خدماتشان را تغییر دهند.

برای مثال در حال حاضر با داشتن یک وب‌سایت وکالتی می‌توان خدماتی مثل ارائه مشاوره، بررسی قراردادهای حقوقی، کارشناسی آنلاین قراردادها و… را انجام داد؛ به‌علاوه داشتن وب‌سایت فرصت‌های بازاریابی و تبلیغاتی پرشماری هم در اختیار دفاتر وکالتی قرار می‌دهد.

از دیگر مزیت‌های تبلیغات اینترنتی برای دفاتر حقوقی می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • معرفی تخصص و خدمات: تمرکز بخش عمده‌ای از تبلیغات اینترنتی روی معرفی تخصص‌ها و خدمات است. دفاتر حقوقی هم می‌توانند در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و… به معرفی خدماتشان بپردازند و به کمک تبلیغات مشتریان بالقوه‌‌ای را به سمت خودشان بکشانند.
  • برندسازی: دومین کاربرد تبلیغات اینترنتی وکالت، برندسازی است. در دنیای امروز اگر می‌خواهید کسب‌وکار پرسودی داشته باشید، باید دیده شوید. این مسئله برای کارهای خدماتی اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. برای مثال در تبلیغات گوگل ادز، اینستاگرام مارکتینگ و تبلیغات ویدئویی می‌توان روی برندسازی تمرکز کرد.
  • جذب مشتری و موکل‌های جدید: یکی دیگر از اهداف اصلی تبلیغات برای موسسه‌های وکالت، جذب مشتری و موکل‌های جدید است. البته این مسئله در صورتی نتیجه‌بخش خواهد بود که با استراتژی‌های صحیح تبلیغات برای وکالت آشنا باشید.
  • جلب اعتماد کاربران: بر اساس گزارش‌ سال ۱۴۰۲ یکتانت، میزان اعتماد کاربران نسل Z و Y به تبلیغات اینترنتی بیشتر از تبلیغات سنتی است. در نتیجه وکلا با تبلیغ در اینترنت راحت‌تر می‌توانند اعتماد کاربران را جلب کنند.
  • هزینه کمتر تبلیغات: تبلیغات در دنیای اینترنت به طور کلی کم هزینه‌تر از تبلیغات محیطی است. برای اجاره یک بنر در سطح شهر تهران باید حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرد؛ در حالی که با نصف همین بودجه می‌توان چند کمپین تبلیغات اینترنتی موثر را پیش برد.

آشنایی با انواع تبلیغات اینترنتی وکالت

تا اینجا درباره مزیت‌های تبلیغات اینترنتی وکالت صحبت کردیم؛ اما موثرترین راهکار برای تبلیغ وکالت چیست؟ در ادامه لیستی از بهترین راهکارها برای تبلیغات دفاتر حقوقی را بررسی می‌کنیم.

۱٫ تبلیغ وکالت در گوگل

بسیاری از کاربران برای دسترسی به خدمات آنلاین و حتی حضوری، ابتدا به سراغ گوگل می‌روند. اگر طراحی سایت وکالت شما انجام شده باشد، می‌توانید برای تبلیغات به سراغ گوگل ادز بروید. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا روی کلمات کلیدی هدفمندی کمپین تبلیغاتی داشته باشید. سپس اگر کاربران این عبارت‌های هدفمند را جستجو کنند، وب‌سایت شما هم در لیست نتایج گوگل نشان داده می‌شود. تبلیغات در گوگل راهکار مناسبی برای افزایش ترافیک وب‌سایت وکالتی، جذب مشتریان بالقوه، افزایش آگاهی از برند و ایجاد سرنخ‌های جدید است.

وب‌سایت ریسپانسیو مزایا و معایب تبلیغ در گوگل ادز برای وکالت را ذکر کرده است:

  • بازدهی سریع (حضور در نتایج اول گوگل در کمتر از ۳ روز)
  • نیازمند پرداخت ارزی (لیر، دلار یا درهم)
  • راه‌حل موقتی و غیر مطمئن.
  • از دست رفتن جایگاه در گوگل پس از اتمام اعتبار مالی.

۲٫ تبلیغات کلیکی برای وکالت

راهکار بعدی برای تبلیغات اینترنتی وکالت رفتن به سراغ تبلیغات کلیکی است. برای آشنایی با این روش نقل قول زیر را از وب‌سایت یکتانت بخوانید:

تعریف تبلیغات کلیکی خیلی ساده است: یک مدل تبلیغات که تبلیغ دهنده به‌ازای هر کلیک کاربر روی تبلیغات خود به ناشر (نمایش‌دهنده تبلیغ) پول می‌دهد. نام دیگر آن یعنی PPC که مخفف Pay Per Click است، بین مارکترها زیاد شنیده می‌شود. به همین دلیل است که برخی آن را با پرداخت به‌ازای هر کلیک می‌شناسند.

با طراحی یک بنر آنلاین برای دفتر وکالتی و کمک گرفتن از پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی، می‌توانید از این استراتژی بهره ببرید. اگر در جستجوی یک پلتفرم جهانی برای تبلیغات کلیکی هستید، پیشنهاد ما شبکه نمایش گوگل است. گوگل با بیش از ۳۵ میلیون سایت و اپلیکیشن در زمینه تبلیغات کلیکی همکاری می‌کند. به‌علاوه اجرای تبلیغات کلیکی در گوگل ادز به‌صورت هوشمند انجام می‌شود؛ به نحوی که بر اساس سن، جنسیت، زبان، لوکیشن، سابقه جستجوی کاربر و… امکان هدفمند شدن را دارد.

۳٫ تبلیغ وکیل در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است. در ایران هم اینستاگرام محبوبیت بالایی دارد. به همین خاطر برای تبلیغات دفتر وکالت هم می‌توانید روی این شبکه اجتماعی حساب باز کنید. البته برای شروع تبلیغ در اینستاگرام به یک صفحه فعال نیاز دارید. با داشتن این صفحه می‌توانید در اینستاگرام به شکل‌های مختلفی تبلیغات انجام دهید.

تبلیغات در اینستاگرام

راهکار اول سپردن تبلیغات دفتر وکالت‌تان به صفحاتی است که فالوورهای بالایی دارند. انتشار پست یا استوری گزینه‌های خوبی برای تبلیغات به این سبک است.

در راهکار دوم هم می‌توانید به سراغ اینفلوئنسرها بروید. برای مثال اگر در حوزه کسب‌وکار و دعواهای حقوقی کارمندان فعالیت می‌کنید، می‌توانید با اینفلوئنسرهایی که در همین حوزه‌ها فعال هستند، همکاری تبلیغاتی داشته باشید. اینفلوئنسر مارکتینگ اگر به‌درستی اجرا شود، به نتایج مثبتی می‌رسد.

۴٫ تبلیغات ویدئویی برای وکالت

اگر در جستجوی بهترین تبلیغات اینترنتی وکالت هستید، به سراغ تبلیغات ویدئویی بروید.در محتوای ویدئویی تبلیغات می‌توانید به معرفی خدمات وکالتی خود بپردازید و به سوالات متداول کاربران در حوزه فعالیت خودتان پاسخ دهید. این کار باعث جلب اعتماد کاربران شده و آن‌ها را به مشتریان بالقوه خدمات ارائه شده تبدیل می‌کند.

۵٫ تبلیغات پیامکی برای وکالت

اگر در جستجوی ارزان‌ترین تبلیغات اینترنتی برای وکالت هستید، به سراغ ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بروید. برای اجرای این استراتژی می‌توانید با پلتفرم‌های انتشار پیامک انبوه همکاری کنید. این پلتفرم‌ها امکان ارسال پیامک بر اساس سرشماره‌های خاص یا لوکیشن‌های خاص را دارند. البته اگر می‌خواهید نرخ تبدیل بالاتری در تبلیغات داشته باشید، بهتر است خودتان یک لیست از مشتریان سابق تهیه کنید یا به شیوه‌های مختلف مثل ارائه مشاوره رایگان در وب‌سایت، لیستی از شماره تلفن‌های کاربران را جمع‌آوری نمایید. به این شکل می‌توانید برای تبلیغات دفتر وکالت هم از این لیست استفاده کنید.

نمونه متن برای تبلیغ وکیل

اگر نوشتن پیامک تبلیغاتی برایتان سخت است، می‌توانید از چند متن زیر کمک بگیرید. این متن‌ها از وب‌سایت فراز اس‌ام‌اس است:

  • اتهام کیفری، جرایم مختلف و… با وکیل باتجربه از حقوق خود دفاع کنید. همین حالا برای مشاوره حقوقی اولیه رایگان تماس بگیرید.
  • اگر به دنبال وکیل خوب جهت دادگاه هستید ما می‌توانیم همه خدمات حقوقی شما را از صفر تا صد پرونده‌ها را پیگیری کنیم. وکیل خانم …
  • با مشکل حقوقی روبرو هستید؟ نگران نباشید! ما با تجربه و تخصص خود در کنار شما هستیم. برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.
  • بهترین وکیل پایه یک دادگستری با قبول پرداخت اقساط حق‌الوکاله در تهران و شهرستان‌ها با چندین سال سابقه کار و تجربه امور حقوقی.
  • آیا با مشکلاتی مانند طلاق، حضانت فرزند یا مهریه مواجه هستید؟ ما با سال‌ها تجربه در کنار شما هستیم. برای مشاوره رایگان با شماره … تماس بگیرید.

سخن آخر

اگر دفتر حقوقی دارید یا وکیل هستید، باید تبلیغات اینترنتی وکالت را جدی بگیرید؛ زیرا بسیاری از مشتریان بالقوه شما برای دسترسی به خدمات آنلاین یا پیدا کردن یک دفتر حقوقی قابل اعتماد در ابتدا به سراغ اینترنت می‌رود؛ به‌علاوه معرفی خدمات در شبکه‌های اجتماعی و پاسخگویی به سوالات کاربران هم باعث جلب اعتماد آن‌ها و برندسازی دفاتر وکالتی می‌شود. اگر نمی‌خواهید از رقبای خود عقب بمانید، حضور در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ در پلتفرم‌های اینترنتی را جدی بگیرید. در کامنت‌ها پاسخگوی سوالات دیگر شما هستیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]