ارزیابی و مروری بر شرکت طراحی و مهندسی قطعات تزئینی خودرو “خمهر”
ارزیابی و مروری بر شرکت طراحی و مهندسی قطعات تزئینی خودرو “خمهر”

مهرکام پارس  با نماد “خمهر” در صنعت خودرو و ساخت قطعات  جای دارد و دارای ارزش مارکت ۱۷۴۰ میلیارد تومان  بوده و امروز تعلیق شده است. این در حالیست که اخرین قیمت سهم  ۲۶۲ تومان در بازار دوم بورس بوده .

به گزارش اقتصادآنلاین، خمهر در اردیبهشت ماه با رشد ۱۳ درصدی در آمد فروش به مبلغ ۵۵۶ میلیارد تومانی دست یافته و فروردین ماه را نیز با درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی سپری کرده است. بنابراین در دو ماهه اول امسال ۸۵۶٫۵ میلیارد تومان درآمد کسب نموده است. در این گزارش تحلیلی نگاهی اجمالی به وضعیت سهم خواهیم داشت.
معرفی:
سهم خمهر (شرکت مهرکام پارس) در سال ۱۳۶۹ به عنوان شرکت طراحی و مهندسی قطعات تزئینی خودرو در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید و در سال ۱۳۷۲ فعالیت رسمی خود را، در زمینی به مساحت ۳۳۰۰۰ متر مربع آغاز کرد و با شروع تولید سپر پژو ۴۰۵ و داشبورد پیکان، به جرگه تولید کنندگان قطعات خودرو پیوست.

محصولات خمهر
محصولات این واحدی صنعتی شامل طراحی، ساخت و تولید قطعات و مجموعه‌های صنعتی به ویژه در زمینه خودروسازی، ارائه خدمات طراحی و مهندسی، طراحی و ساخت قالب، اقدام به هرگونه مشارکت، خرید و تامین مواد اولیه و تجهیزات فعالیت‌های قالب‌سازی و تولیدی است.
به طور کلی تولیدکننده انواع سپر، داشبورد، صندلی، بخاری و رودری و در حال حاضر طراحی این موارد با شرکت ساپکو است. شرکت در بین زنجیره تامین با توجه به مالکیت عمده شرکت اصلی، از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخورداری است. قطعات اولیه نیز از شرکت ساپکو تهیه می‌گردد.
تامین صندلی خودروی هایماS7 از سوی سایت مهرکام پارس در خراسان
به گزارش روابط عمومی شرکت مهرکام پارس، مهندس رضا جاوید مدیر این سایت با اعلام این خبر که کیفیت صندلی هایما S7 از نظر راحتی، استحکام و دوام، ارگونومیک و راحتی و آرامش در سطح عالی است، افزود: این صندلی با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته از جمله فیکسچرهای گردون که در مهرکام پارس طراحی شده‌اند، تولید و مونتاژ می‌شود. همچنین فوم صندلی هایما S7 با قالب هایی که در مهرکام پارس طراحی و ساخته شده‌اند، با بهترین کیفیت تولید می‌شود. این صندلی به سیستم گرمایشی و کیسه هوا هم مجهز است.
همچنین صندلی هایما S7 دارای قابلیت تنظیم درجهات مختلف است، که این مهم امکان تنظیم صندلی را با توجه به نیاز سرنشینان فراهم می‌کند.
شایان ذکر است دیگر صندلی‌های هایما از نوع ۸S و S5 هم در مهرکام پارس تهران تولید و مونتاژ می‌شود.

سهامداران شرکت
خگستر با بیش از ۴۳٫۵ درصد شرکت مالک اصلی این شرکت است.
در جدول زیر سایر سهامداران درصدی آورده شده است:

خمهر امروز تعلیق شد:
به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، طی نامه شماره ۱۱۹۶۹۳۳ مورخ ۰۸/۰۳/۱۴۰۳ ضرورت رعایت موارد فوق ظرف مهلت ۱ الی ۴ ماه را به شرکت تاکید نمود.
لکن به رغم پیگیری‌های انجام شده، ناشر موارد فوق را برطرف ننموده است.
با توجه به اتمام مهلت ۲ الی ۳ ماهه ناشر به علت عدم رعایت دستورالعمل های مصوب سازمان، نماد معاملاتی ناشر تعلیق می‌گردد.
بدیهی است بازگشایی نماد معاملاتی ناشر منوط به رعایت الزامات ماده ۷ (بند ۵) دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان می‌باشد.

مرور عملکرد سهم
شرکت مهرکام پارس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ معادل ۵,۵۵۶,۳۸۸ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده است. خمهر با سرمایه ثبت شده ۶,۶۲۷,۷۱۹ میلیون ریال طی عملکرد ۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۱۲/۳۰ مبلغ ۸,۵۶۵,۹۴۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته است.
سال مالی منتهی به: ۱۴۰۳/۱۲/۳۰ را دارد و نهایتا شاهد
افزایش ۸۴.۶۲ درصدی فروش اردیبهشت ۱۴۰۳ در مقایسه با ماه گذشته،
رشد ۱۲.۸۹ درصدی فروش اردیبهشت ۱۴۰۳ در مقایسه با اردیبهشت ۱۴۰۲،
و رشد ۱۲.۳۲ درصدی فروش ۲ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

تحلیل تکنیکال سهم و سناریو محتمل

یک دیامتریک برای موج B از سال گذشته شروع شده است و حال در انتهای موج e از آن هستیم. با رعایت محدوده ۲۳۵-۲۵۵ تومان یک رشد میان مدت برای تکمیل f از الگو پیش روخواهد بود. عدد ۳۰۰ تومان مقاومت مهمی است.
رشد اصلی سهم و پایان الگوی B می‌تواند در اواخر پاییز رخ دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]