تحلیل و پیش بینی روند «دارا یکم»
تحلیل و پیش بینی روند «دارا یکم»

چندی پیش، دولت تصمیم گرفت تا برخی از سهامش را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بازار عرضه کند.

اولین قدم از این طرح، صندوق واسطه‌گری یکم بود که با نماد دارا یکم در بازار بورس شناخته می‌شود. بخش اعظم این صندوق شامل نمادهای بانکی و بیمه‌ای است. همچنین درصد کمی از صندوق متعلق به گواهی‌های سپرده بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی است. حال باید دید وضعیت نموداری این صندوق به چه صورت است.
Nav و ارزش صدور و ابطال و ارزش کل دارایی های دارایکم را در جدول زیر مشاهده می نمایید:

پس از تکمیل موج A و رسیدن هر واحد سرمایه گذاری به محدوده ۲۴۰۰۰ تومان، از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در حال تکمیل الگوی B هستیم.
B میتواند سناریوهای مختلفی را برای اصلاج پیش برد ولی احتمال اینکه مثلث باشد زیاد است. در این صورت a, b تمام شده و C هم به نظر تکمیل شده و حال در رشد موقت موجd از آنیم. لذا هدف های مهم ۱۸۲۰۰-۱۹۵۰۰ را دارد و به این محدوده باید واکنش داشته باشیم و سپسe شکل گیرد و الگوی مثلث تکمیل گردد.

پیش بینی میشود رشد اصلی این صندوق و شروع موج C در مهرماه رخ دهد و پیش از آن برای تکمیل B شاهد نوسانات موقت مثبت و منفی باشیم.

در مجمع سالیانه دارایکم چه گذشت؟ آیا به سهامداران سود تعلق میگیرد؟
مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق دارایکم یکشنبه ۲۰ خردادماه برگزار گردید و در آن مجمع به استناد بند ۱۲ ماده ۲۰ اساسنامه پرداخت ۴۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر واحد سرمایه گذاری تصویب شد و مقرر گردید مانده منابع نقد صندوق اعم از مانده منابع حاصل از سودهای نقدی، سود سپرده و بخشی از منابع حاصل از فروش سهام به عملیات بازارگردانی اختصاص یابد.در این مجمع ۴۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر واحد سرمایه گذاری تصویب شد، همچنین سود مذکور حداکثر تا ۲۰ روز کاری پس از تاریخ برگزاری مجمع توزیع گردد.

اقداماتی برای کاهش فاصله قیمت با NAV
دقت شود که دارا یکم با مجوزی که از مجمع اخیر اخذ نمود، از این پس می‌تواند نمادهای موجود در پرتفوی رو فروخته و اقدام به خرید واحدها و ابطال آنها کند. همین مسئله می‌تواند از فاصله قیمتی و nav این صندوق بکاهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]