فروش خیره کننده ۵۵۹ میلیاردی در “حسینا” و  رشد ۱۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته!
فروش خیره کننده ۵۵۹ میلیاردی در “حسینا” و  رشد ۱۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته!

حسینا با سرمایه ثبت شده ۲۴۹٫۵ میلیارد تومانی، دارای ارزش بازار ۱۱٫۱ هزار میلیارد تومانی بوده و در قیمت ۴۴۴۵ تومان به ازای هر سهم و در بازار فرابورس دادوستد می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، از مهم‌ترین فعالیت‌های اصلی حسینا می توان به ارائه خدمات تخلیه و بارگیری کانتینر THC در بنادر اشاره کرد که بیش از ۵۰ درصد از درآمد عملیاتی شرکت را تشکیل می دهد.
حسینا برخلاف روند ریزشی بازار در سال گذشته و امسال، خوش درخشیده و شاهد روند صعودی بازدهی در سهم هستیم. این امر با توجه به نمودار شرکت و رکوردشکنی درآمد فروش و پتانسیل‌های بنیادی سهم، دور از انتظار نبوده و می تواند ادامه دار باشد. در این گزارش به مرور شرکت می پردازیم.
معرفی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا ” حسینا”:
شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از سال ۱۳۶۶ فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت که به عنوان اولین شرکت در ارائه خدمات بندری می‌باشد، فعالیت‌هایی از قبیل خدمات بارگیری، تخلیه، انبار داری، ارائه خدمات دریایی و بندری می‌باشد.
هم اکنون فعالیت‌های بندری بوشهر، نوشهر، بندرامام‌خمینی و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی (بندرعباس) را در دست دارد. این شرکت ۲۶ سال پس از تاسیس با نماد حسینا در بازار فرابورس ایران پذیرفته شد.
توسعه خدمات دریایی وبندری سینا (حسینا) موفق به فروش ۵۵۸٫۶۲ میلیارد تومان در خرداد ماه ۱۴۰۳ شد که نسبت به مشابه سال قبل ۱۲۱٫۳۱ درصد افزایش داشته است.

درآمد فروش فروردین شرکت به ۴۰۰ میلیارد تومان نزدیک شد و سپس در اردیبهشت از ۴۰۰ میلیارد تومان هم گذشت و ۴۴۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. حال در خرداد ماه با فروش ۵۵۹ میلیارد تومانی رکورد دیگری برای حسینا ثبت شده است.
همچنین سه ماهه فصل بهار درآمد کل شرکت در سال ۱۴۰۳به رقم ۱۴۰۶٫۷۲ میلیاردتومان رسید که نسبت به مشابه سال قبل ۱۴۰٫۱۷ درصد افزایش یافت.

طرح‌های توسعه شرکت:
پروژه احداث انبار سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی: زمین طرح در حدود ۵۰۰۰ متر مربع در استان مازندران و با ظرفیت ۳۰ هزار تن و در قالب ۹ کندو فلزی تامین شده است. طرح در مرداد ۱۴۰۱ آغاز شده و دو سال زمان برای تکمیل آن نیاز است.
پروژه احداث محوطه پشتیبان کانتینری: این پروژه شامل احداث، تجهیز و بهره برداری از محوطه کانتینری به مساحت ۱۵هکتار و با ظرفیت سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزار TEU است. همچنین از طرح‌های دیگری که در ناحیه جنوب شرق جهت افزایش درآمدها در دستور کار قرار گرفت، طرح توسعه انبارش کانتینرهای یخچالی تا ظرفیت ۳۸۰ کانتینر یخچالی می‌باشد.
پروژه احداث پایانه کانتینری در جزیره نگین: این پروژه شامل احداث، تجهیز و بهره برداری از پایانه کانتینری به مساحت ۱۵ هکتار و با ظرفیت سالانه ۳۰۰،۰۰۰ TEU است. فاز اول این پروژه شامل احداث یک پست اسکله به طول ۳۰۰ متر و محوطه کانتینری به مساحت ۱۵ هکتار است که هم اکنون کار احداث اسکله به پایان رسیده است. در حال حاضر مدل مالی و فنی ساخت سوله به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در پسکرانه این اسکله در حال مطالعه می باشد.
تحلیل تکنیکال “حسینا” و سناریوی پیش روی سهم:
نمای حسینا را در چارت لگاریتمی و تایم‌فریم هفتگی مشاهده می‌نماید.
کل الگوی بلند مدت سهم به صورت یک دیامتریک پاپیونی شکل گرفته که لگ ABCو D از آن تکمیل شده و از اواخر سال ۱۴۰۱ حرکت صعودی شکل گرفته که E را تکمیل می‌کند.
فیبوهای مهم قیمتی در محدوده ۸۵۰۰-۸۷۰۰ تومان و سپس ۱۲۵۰۰-۱۲۷۰۰ تومان خواهد بود. انتظار می‌رود از این محدوده‌های مقاومتی شروع لگ F را داشته باشیم.
حمایت معتبر نزدیک سهم نیز در این مسیر می‌تواند در محدوده ۳۸۹۰ باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]