مروری بر خگستر؛ از اتفاقات مجمع تا تحلیل تکنیکال
مروری بر خگستر؛ از اتفاقات مجمع تا تحلیل تکنیکال

خگستر با ۲۳ شرکت زیرمجموعه بورسی و غیربورسی، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو است که در زمینه تامین و تولید قطعات، لیزینگ، بانکداری و سرمایه گذاری در بورس فعالیت می‌کند. مرور عملکرد سال گذشته سهم و زیرمجموعه‌ها از زبان مدیرعامل، به اخبار موثر در مجمع شرکت پرداخته و تحلیل تکنیکالی از سهم ارائه کرده‌ایم.

طبق صحبت‌ های مدیرعامل گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در مجمع، خگستر در سال گذشته ۶.۸ میلیون دلار صادرات به ایتالیا، روسیه و عراق داشته و در سال مالی گذشته ۳ میلیون قطعه و ۴۰ هزارتن قطعه چدنی و آلومینیومی در این مجموعه ساخته شده‌است.
ایکیدو به کلاس خودرو های رقابتی بین المللی وارد شده و این شرکت تزیینات خودروهای داخلی و خارجی را انجام داده است. صنایع ریخته‌گری ایران‌خودرو و آلومینیوم‌ ایران‌خودرو تاسیس و کارخانه به روند اجرا و ساخت رسید. خگستر برای انجام طرح‌ها و پروژه‌ها معادل ۴ همت هزینه کرده‌است. از سوی دیگر شرکت مهرکام پارس نیز با افزایش تولید روبه‌رو شد که بیشتر این سهم به دلیل فروش محصولات به شرکت‌های خارج از گروه است. صنایع ریخته گری ایران‎خودرو افزایش ۶,۵ درصد را شاهد شد و پلاستیک درخشان‌ساز نیز ۴,۵ درصد رشد تولید را داشته است.
اعلام برنامه‌های آتی و اخبار موثر مجمع شرکت:

خگستر در مجمع اعلام نمود که مهرگان پارس قصد دارد برای سال آینده، سپر عقب و جلو تولید کند.
شرکت ریخته‌گری آلومینیوم ایران‌خودرو نیز توسعه می‌یابد
سود تلفیقی خگستر ۵۸۸ میلیارد تومان اعلام شد و رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرد و سود شرکت نیز به ۲۱۰ میلیارد‎تومان رسید. این یعنی به ازای هر سهم ۹ ریال سود نقدی میان سهامداران تقسیم شد.
فروش سهام بانک پارسیان در دستور کار است، اما این کار با هماهنگی ایران‌خودرو انجام خواهد شد.
افزایش سرمایه از محل تجدیدارزیابی و سود انباشته به جهت معافیت مالیاتی شرکت‌های زیرمجموعه و با هماهنگی سهامداران عمده در دستور کار است.
نهایتا خگستر قرار است در سال مالی آتی، افزایش استفاده از خدمات شرکت‌های دانش بنیان ، افزایش سودآوری در بازار سرمایه ، بهینه‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها وافزایش صادرات را محقق سازد.

خگستر و سناریوی محتمل شمارش امواج سهم:

از سال ۹۹ شاهد ریزش بازار و سهم از قیمت ۱۲۵۰ تومان بوده ایم که تا محدوده ۱۷۰ تومان ریزش شارپی رخ داد که این اصلاح تا پایان ۱۴۰۱ ادامه داشت.
از سال ۱۴۰۲ در موج صعودی B هستیم که هنوز ادامه دارد. اگر سایکل این موج چندین ساله را دیامتریک مدنظر داشته باشیم، آنگاه از اردیبهشت سال گذشته در D ازآنیم که میتواند درهمین محدوده حمایتی ۳۳۵-۳۴۵ تومان پایان یافته و از ماه آتی وارد موج E از دیامتریک شویم که خود چندین ماه زمان می‌برد. هدف‌های مهم موج صعودی بعدی ۵۱۰-۵۶۶ تومان و سپس۶۴۰ و ۷۸۵ تومان خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]