۷۰درصد نیروی انسانی کارگزاری‌ها زیر ۴۰ سال هستند
۷۰درصد نیروی انسانی کارگزاری‌ها زیر ۴۰ سال هستند

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۱۶ شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه، بیش از ۷۰درصد پرسنل شاغل در صنعت کارگزاری را جوانان تشکیل می‌دهند.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان بورس اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۱۶ شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه، از حدود ۱۰ هزار پرسنل شاغل در صنعت کارگزاری حدود ۷ هزار و ۲۶۹ نفر زیر ۴۰ سال سن دارند، به‌عبارت دقیق‌تر، بیش از ۷۰ درصد پرسنل شاغل در صنعت کارگزاری را جوانان تشکیل می‌دهند.

در این صنعت، ۱۵ نفر با سن کمتر از ۲۰ سال، ۴۱۳ نفر در محدوده سنی بین ۲۰ تا ۲۵ سال، ۱۵۶۴ نفر بین ۲۵ تا ۳۰ سال، ۲۵۳۷ نفر بین ۳۰ تا ۳۵ سال و ۲۷۴۰ نفر بین ۳۵ تا ۴۰ سال فعال هستند.

بر اساس این گزارش، ۲۷٫۴ درصد از شاغلان صنعت کارگزاری بین ۳۵ تا ۴۰ سال، ۲۵٫۴ درصد بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۵٫۷ درصد بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند.

آمارهای ارائه‌شده گویای این واقعیت است که جوانان بیش از گروه‌های سنی دیگر در صنعت کارگزاری مشغول فعالیت هستند.

پراکندگی جنسیتی

آمارهای منتشره نشان می‌دهد؛ بیش از ۴۱ درصد پرسنل صنعت کارگزاری را زنان تشکیل می‌دهند، حدود ۵۹ درصد پرسنل شرکت‌های کارگزاری را هم مردان تشکیل می‌دهند.

صنعت کارگزاری بورس، پایگاه اشتغال جوانان تحصیلکرده/ ۷۰ درصد بازار کار کارگزاری‌ها در اختیار گروه سنی زیر ۴۰ سال است/ ۴۱ درصد مشاغل موجود در کارگزاری‌های بورسی در اختیار زنان قرار گرفت/ ۸۵ درصد پرسنل صنعت کارگزاری دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند

سابقه کار

همچنین براساس این آمارهای دریافتی، بیش از دوسوم پرسنل حاضر در صنعت کارگزاری کمتر از ۵ سال سابقه کار دارند.

این آمارها گویای این واقعیت است؛ درهای صنعت کارگزاری به‌روی افرادی که سابقه کمی دارند هم باز است، به‌نحوی که جوانان تحصیلکرده ولی فاقد تجربه به‌راحتی جذب صنعت کارگزاری شده‌اند، به بیانی دیگر، صنعت کارگزاری با روی باز این افراد را برای فعالیت در این صنعت برگزیده است، این درحالی است که معمولاً برای فعالیت در رشته‌های شغلی دیگر، سابقه کار عامل مهمی برای استخدام به حساب می‌آید و عملاً این عامل به مانعی برای اشتغال جوانان تبدیل شده است.

بر پایه این گزارش، ۱۰۴ نفر کمتر از یک سال، ۲۳۵۳ نفر بین یک تا ۲ سال، ۱۵۰۳ نفر بین ۲ تا ۳ سال و ۱۲۳۹ نفر بین ۳ تا ۴ سال و ۱۵۹۹ نفر بین ۴ تا ۵ سال سابقه کار دارند.

همچنین، ۲۳ درصد پرسنل بین یک تا ۲ سال، ۱۵ درصد بین ۲ تا ۳ سال، ۱۶ درصد بین ۴ تا ۵ سال و یک درصد هم کمتر از یک سال سابقه کار دارند.

مدرک تحصیلی

گزارش‌ منتشرشده نشان می‌دهد؛ نزدیک ۸۵ درصد پرسنل صنعت کارگزاری دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند،
براین‌اساس، ۴۰۶ نفر مدرک دکتری، ۳۳۵۲ نفر مدرک کارشناسی ارشد و ۴۸۶۳ نفر مدرک کارشناسی دارند.

این آمارها حاکی از آن است که ۴۹ درصد مدرک تحصیلی پرسنل شاغل در صنعت کارگزاری کارشناسی، ۳۴ درصد مدرک کارشناسی ارشد و ۲ درصد مدرک دکتری دارند.

پراکندگی پرسنل بر اساس شهر محل فعالیت

در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ ۷۴ درصد پرسنل شاغل در شرکت‌های کارگزاری در تهران فعالیت دارند.

پس از تهران، بیشترین شاغلان مربوط به شهرهای کرج، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز و کمترین به شهرکرد، کاشان، سمنان، شهر قدس و بندرعباس اختصاص دارد.

انتهای پیام/+

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]