نوآوری در دبی تمامی ندارد / کاشت یک میلیون درخت در بهشت ۶۴ کیلومتری / عکس
نوآوری در دبی تمامی ندارد / کاشت یک میلیون درخت در بهشت ۶۴ کیلومتری / عکس

شرکتی با هدف سرسبز کردن دبی، پروژه‌ «ستون سبز» را آغاز کرده و هدفش آن است که این منطقه بیابانی را به بهشت سرسبزی با بیش از یک میلیون درخت تبدیل کند.

تینا مزدکی: شرکت URB باهدف تبدیل کردن دبی به بهشتی سرسبز، در نظر دارد که پروژه‌ای را بانام «ستون سبز دبی» (Dubai Green Spine) به ثمر برساند. در این پروژه کاشت بیش از یک‌میلیون درخت پیش‌بینی‌شده است. ستون سبز دبی طولی معادل ۶۴ کیلومتر خواهد داشت و در اطراف جاده شیخ محمد بن زاید که بزرگراه اصلی این منطقه است، ساخته خواهد شد.

مجموعه پنل‌های خورشیدی غول‌پیکر، برق را برای راه اندازی یک سیستم تراموا برقی و نیروی کافی برای پاسخگویی به نیاز برق تقریباً ۱۳۰هزار واحد خانه را فراهم می‌کند. کانال‌های هدایت آب سیل نیز برای کمک به جذب و مدیریت آب باران و… نصب خواهد شد، که قطعاً پس از سیل‌های اخیر بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته است.

همچنین بیش از یک‌میلیون درخت در پارک‌ها، باغ‌ها و مزارع شهری که میوه و سبزی‌ها را تولید می‌کنند کاشته خواهد شد. ستون سبز دارای تعدادی زمین‌بازی، مناطق ورزشی و تناسب‌اندام در فضای باز و امکانات ورزشی اختصاصی خواهد بود. همان‌طور که مسیرهای پیاده‌روی و حتی مناطق پارک مرتفع به سبک خطی در این پروژه برنامه‌ریزی‌شده است، دوچرخه‌سواری نیز موردتوجه است. همچنین مناطق خرده‌فروشی، ازجمله فروشگاه‌های مواد غذایی وجود خواهد داشت.

Urb این‌چنین توضیح می‌دهد که با ادغام یک شبکه جامع از مسیرهای سبز، مسیرهای عابر پیاده و مسیرهای دوچرخه‌سواری، این پروژه اتصال درون‌شهری را افزایش می‌دهد و دسترسی ساکنان را به خدمات ضروری و مناطق تفریحی به‌سرعت و به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند. این ابتکار نه‌تنها سبک زندگی سالم‌تر و فعال‌تر را ترویج می‌کند، بلکه به‌طور قابل‌توجهی نیاز به سفر را با وسایل نقلیه کاهش می‌دهد، درنتیجه ترافیک شهری و اثرات زیست‌محیطی مرتبط با آن را کاهش می‌دهد. نقش «ستون سبز دبی» در این چارچوب برنامه‌ریزی شهری گسترده، تعهد آن را به ایجاد محیطی کارآمد در عین اهمیت به محیط‌زیست نشان می‌دهد.
اگرچه هنوز هیچ صحبتی در مورد زمان دقیق تکمیل پروژه نیست اما این پروژه عظیم، چندساله خواهد بود و هدف آن است که ستون سبز به‌عنوان بخشی از طرح بزرگ‌تر دبی ۲۰۴۰ برای بهبود پایداری و کیفیت زندگی شهر ایجاد شود.
منبع: newatlas
۵۴۳۲۳

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]