ترجمه هم‌زمان تماس‌های واتساپ با هوش مصنوعی سامسونگ!
ترجمه هم‌زمان تماس‌های واتساپ با هوش مصنوعی سامسونگ!

به‌زودی هوش مصنوعی سامسونگ می‌تواند در تماس‌های واتساپ نیز فعال شود و به‌صورت زنده، مکالمات با افراد خارجی را برای شما ترجمه کند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش گجت‌نیوز، سامسونگ دائما در تلاش برای بهبود زندگی روزمره کاربرانش با هوش مصنوعی است. این شرکت اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی، مجموعه‌ای از قابلیت‌های مبتکرانه را تحت عنوان Galaxy AI رونمایی کرد. یکی از این ویژگی‌های کاربردی، ترجمه زنده (Live Translate) نام دارد که به ترجمه آنی مکالمات صوتی در تماس‌های تلفنی کمک می‌کند. اکنون ظاهرا سامسونگ به‌زودی می‌خواهد قابلیت ترجمه مکالمات در گوشی‌های هوشمندش را به اپلیکیشن واتساپ بیاورد.

یکی از افشاگران مطرح دنیای دیجیتال که با نام Ice Universe شناخته می‌شود، مدعی شده که سامسونگ در حال آماده‌سازی بروزرسانی One UI ۶.۱.۱ است. ظاهرا این آپدیت، قابلیت استفاده از ترجمه زنده برای اپلیکیشن‌های جانبی نصب شده روی گوشی را هم فراهم خواهد کرد و به‌نظر می‌رسد واتساپ، محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا، اولین مقصد این قابلیت کاربردی خواهد بود.

هوش مصنوعی سامسونگ چه زمانی به واتساپ می‌آید؟
احتمالا سامسونگ در رویداد آتی خود که با نام گلکسی آنپکد و در تاریخ ۲۰ تیر ماه برگزار می‌شود، به‌صورت رسمی از این قابلیت کاربردی رونمایی خواهد کرد. در این رویداد، سامسونگ از نسل جدید گوشی‌های هوشمند تاشو جدید خود، گلکسی زد فلیپ ۶ و گلکسی زد فولد ۶ پرده‌برداری می‌کند. این دو به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری One UI ۶.۱ عرضه می‌شوند؛ بنابراین همزمان با آن‌ها در این رویداد شاهد رونمایی از قابلیت هوش مصنوعی ترجمه زنده سامسونگ برای تماس‌های تلفنی واتساپ نیز خواهیم بود.
ترجمه زنده در گوشی‌های سازگار سامسونگ، به‌صورت درون دستگاهی عمل می‌کند. این یعنی اطلاعات شما به‌صورت محلی روی گوشی‌تان پردازش می‌شود و برای ترجمه به سرورهای سامسونگ فرستاده نمی‌شود. در نتیجه، حریم خصوصی و امنیت اطلاعات شما حفظ خواهد شد. علاوه بر واتس اپ، انتظار می‌رود این قابلیت به برنامه‌های تماس تصویری گوگل میت و وی‌چت نیز راه پیدا کند؛ اما برای تایید این موضوع باید منتظر اعلام رسمی سامسونگ باشیم.
غول کره‌ای همچنین قابلیت «حالت مترجم» (Interpreter Mode) را برای مکالمات رودررو توسعه داده است که با به‌روزرسانی One UI ۶.۱.۱ بهبودهایی را دریافت خواهد کرد. سامسونگ با ارائه این حجم از قابلیت‌های ترجمه زبان، قصد دارد تا موانع زبانی را کاهش داده و ارتباط بین مردم را آسان‌تر کند.
۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]