«استارلینک مینی» دیش جمع‌وجور اینترنت ماهواره‌ای با سرعت ۱۰۰Mbps  و قیمت ۵۹۹ دلار / عکس
«استارلینک مینی» دیش جمع‌وجور اینترنت ماهواره‌ای با سرعت ۱۰۰Mbps  و قیمت ۵۹۹ دلار / عکس

شرکت اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک اعلام کرد که خرید «استارلینک مینی» دیش ۱٫۵ کیلوگرمی اینترنت ماهواره‌ای را با ابعادی شبیه لپ‌تاپ و هزینه ۵۹۹ دلار برای همه کاربران ایالات‌متحده آزاد می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، استارلینک مینی، دیش اینترنت ماهواره‌ای جمع‌وجورِ اسپیس‌ایکس که در ابتدا تنها به‌عنوان یک سرویس اضافی برای مشترکین فعلی اینترنت خانگی استارلینک ارائه می‌شد، هم‌اکنون برای تمامی مشتریان آمریکایی در دسترس است. طبق اطلاعیه وب‌سایت استارلینک، «مینی» با وجود ابعاد بسیار کوچک‌تر از ترمینال‌های معمولی استارلینک می‌تواند به سرعت‌هایی بیش از ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه دست پیدا کند.
به نقل از زومیت، از ویژگی‌های برجستهٔ ترمینال جدید اسپیس ایکس، می‌توان به مصرف پایین برق آن اشاره کرد. این دستگاه با مصرف متوسط ۲۰ تا ۴۰ وات، می‌تواند توسط با پاوربانک استاندارد USB با حداقل توان خروجی ۱۰۰ وات تغذیه شود. این قابلیت برای علاقه‌مندان به کوله‌گردی و کمپینگ بسیار کاربردی است.

از دیگر ویژگی‌هایی که استارلینک مینی را برای سفرهای انفرادی مناسب می‌کند، ابعاد کوچک و وزن کم آن است. به‌لطف طراحی یکپارچه و جای دادن هر دو بخش دیش ماهواره و روتر وای‌فای در بدنه‌ای ضدآب، استارلینک مینی با ابعادی برابر ۲۹۸٫۵ در ۲۵۹ در ۳۸٫۵ میلی‌متر و وزن ۱٫۵۳ کیلوگرمی (همراه با کابل برق و پایه)، اندازه و وزنی مشابه یک لپ‌تاپ دارد و به‌راحتی در کوله‌پشتی جای می‌گیرد.
استارلینک مینی ۵۹۹ دلار قیمت دارد و می‌تواند با هر دو اشتراک Regional یا Mini Roam استفاده شود. با خرید بستهٔ Regional به قیمت ۱۵۰ دلار در ماه، کاربران می‌توانند به اینترنت نامحدود در سراسر آمریکای شمالی دسترسی پیدا کنند. داده برای استفاده از اینترنت در حال حرکت باید به ازای هر گیگ خریداری شود.

در مقابل، بستهٔ Mini Roam، ترافیکی معادل ۵۰ گیگابایت را با قیمت ۵۰ دلار در ماه ارائه می‌دهد و امکان خرید دادهٔ اضافی نیز وجود دارد.
طبق وب‌سایت استارلینک، کاربران در کلمبیا، السالوادور، گواتمالا و پاناما پیش از کاربران ایالات‌متحده می‌توانند از استارلینک مینی بهره ببرند. در این کشورها، محدودیت ترافیکی یا سرعتی برای استفاده از مینی در نظر گرفته نشده؛ اما استفاده از آن در حال حرکت یا در دریاها ممکن نیست.
۵۴۵۴

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]