ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد
ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد

سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهادی مسعود پزشکیان، با ۲۶۴ رای موافق، موفق به اخذ جایگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستار هاشمی برنامه‌های خود برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در ۶ محور عنوان کرده بود:

توسعه ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات
دولت هوشمند و کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در صنایع مختلف 
اقتصاد دیجیتال
حمایت از توسعه محتوا و خدمات محتوایی در فضای مجازی
صنعت فضایی
پست هوشمند

مواجهه ستار هاشمی با موضوع فیلترینگ به چه شکل خواهد بود؟
بنابر صحبت‌های ستار هاشمی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، استفاده از فیلترشکن‌ها در فضای مجازی آسیب‌های جدی را به همراه آورده است. 
او گفت:« متأسفانه ما نتوانسته‌ایم با ابزارهای موجود دغدغه‌های رهبر انقلاب را پاسخ دهیم. همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد ما بر خود تکلیف می‌دانیم با استفاده از آخرین فناوری‌ها در حوزه فنی و در تعامل با بقیه حوزه‌ها اعم از آموزش مجازی در این بستر عمل کنیم.»
وی افزود:« نگاه ما بر این است که فضای مجازی باقاعده‌ای داشته باشیم و این دسترسی‌ها را ذیل سیاست‌های کلی نظام تعریف می‌کنیم درست است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجری سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی است، اما باور داریم ما به عنوان بازوی مشورتی باید راهکارهای مناسبی را با نگاه بر اجماع ارائه دهیم.»
پیش از این  به گفته «ولی داداشی»، نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی، ستار هاشمی در واکنش به نگرانی‌های نمایندگان درباره فیلترینگ و استفاده ۶۵ تا ۸۵ از فیلترشکن‌ها گفته بود که این موضوع مشکلات امنیتی جدی برای کشور ایجاد کرده است و حفظ حریم خصوصی کاربران و تصویب قانونی در این زمینه ضرورت دارد.
ستار هاشمی و فرزانه صادق مالواجرد جوان‌ترین وزیر کابینه دولت چهاردهم 
 ستار هاشمی متولد سال ۱۳۵۵ و با ۴۸ سال سن و فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، متولد سال ۱۳۵۵ با ۴۸ سال سن به صورت مشترک جوانترین وزرای کابینه مسعود پزشکیان هستند.
شرح حال ستار هاشمی
ستار هاشمی، متولد ۱۳۵۵ از شهرستان یاسوج است. او استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز است و سال ۱۳۹۳ به سمت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس منصوب شد. هاشمی از سال ۱۳۹۵ نیز معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت بوده است.
در تاریخ مهر ۱۳۹۸ از جانب محمدجواد آذری جهرمی به سمت معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات تا پایان این دولت منصوب شد. سوابق مدیریتی و رشته تحصیلی و سوابق علمی و پژوهشی هاشمی در کنار جوانی‌اش، احتمالاً از دلایلی است که باعث شده او جزو گزینه‌ها قرارگرفته و با اختلاف از سایر افراد، امتیاز بیشتری را کسب کند.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]