دولت فرانسه کاربران ایکس‌ را خشمگین کرد/ سقوط آزاد تون کوین رقم خورد!
دولت فرانسه کاربران ایکس‌ را خشمگین کرد/ سقوط آزاد تون کوین رقم خورد!

دستگیری بنیان‌گذار تلگرام توسط دولت فرانسه، خشم کاربران را برافروخت و هشتگ پاول دورف را آزاد کنید، حالا در صد شبکه اجتماعی ایکس ایستاده است؛ اما تبعات دستگیری این غول دنیای فناوری به اینجا ختم نشده است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پاول دورف در فرانسه بازداشت شد؛ مدیر و از بنیان‌گذاران پیام‌رسان تلگرام که به واسطه همین پیام‌رسان در ۳۹ سالگی از چهره‌های مطرح دنیای فناوری است.
پاول دورف، بنیانگذار تلگرام شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس بازداشت شد. بازداشت او بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. مقامات فرانسوی مدعی شده‌اند که دورف به دلیل ضعف نظارت بر محتوا و عدم تمایل برای همکاری با سیستم قضایی، در اتهاماتی چون قاچاق مواد مخدر،‌ پولشویی و به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن کودکان در پیام‌رسان تلگرام شریک‌جرم است.
ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) در توییت‌های به انتقاد از بازداشت دورف پرداخت. ماسک در این توییت‌ها بازداشت دورف را علیه آزادی بیان دانسته است.
خشم کاربران؛ پاول دورف را آزاد کنید
واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه در پلتفرم ایکس (توییتر سابق)، بسیار گسترده و تند بوده است. کاربران با استفاده از هشتگ‌هایی مانند #FreePavel و #StandWithDurov حمایت خود را از دورف اعلام کردند. بسیاری از کاربران این دستگیری را نقض آزادی بیان و تلاش برای سرکوب نوآوری‌های فناوری دانستند.
همچنین، بسیاری از کاربران از این اقدام به عنوان تهدیدی برای استقلال پلتفرم‌های دیجیتال یاد کردند و نسبت به تأثیرات آن بر آینده ارتباطات آنلاین هشدار دادند.
سقوط آزاد تون کوین
تیم پشت بلاک‌چین TON، که به تلگرام مرتبط است، بلافاصله پس از این دستگیری اعلامیه‌ای منتشر کرد و تأکید کرد که این رویداد تأثیری بر عملکرد جامعه TON نخواهد داشت. آن‌ها اعلام کردند که جامعه TON همچنان به اصول خود از جمله آزادی بیان و تمرکززدایی پایبند است و فعالیت‌های خود را بدون تغییر ادامه خواهد داد. این اطلاعیه به کاربران اطمینان داد که پروژه TON همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد، حتی با وجود بحران مدیریتی در تلگرام.
با اینحال پس از انتشار خبر دستگیری دوروف، ارزش ارز دیجیتال TON که تلگرام آن را توسعه می‌دهد، بیش‌ از ۱۰ درصد سقوط کرد. قیمت TON در اوایل روز ۲۴ آگوست (۳ شهریور) معادل ۶٫۸۶ دلار بود که در زمان انتشار این مقاله به ۵٫۵۴ دلار رسیده است.

شرایط برای پاول بحرانی است
در حال حاضر، سرنوشت پاول دورف نامشخص است و احتمالا با چالش‌های حقوقی جدی روبرو خواهد شد. برخی کارشناسان معتقدند که این موضوع می‌تواند به یکی از پرونده‌های مهم حقوقی در دنیای فناوری تبدیل شود. دورف احتمالاً با پیگیری‌های حقوقی و استفاده از شبکه‌های ارتباطی و حمایت‌های عمومی، تلاش خواهد کرد از این بحران عبور کند، اما باید دید که روند قانونی چه مسیری را طی خواهد کرد و آیا او موفق به جلوگیری از محکومیت خواهد شد یا خیر.
با اینحال ممکن است، براساس گزارش رسانه‌های فرانسوی، پاول دوروف، بنیان‌گذار پیامرسان تلگرام به دلیل اتهاماتی که به او وارد شده است به ۲۰ سال زندان محکوم شود.
۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]