رنگ این گوشی‌های سامسونگ پوسته می‌شود!/ عکس
رنگ این گوشی‌های سامسونگ پوسته می‌شود!/ عکس

پوسته شدن رنگ گوشی‌ گلکسی زد فولد ۶، تازه‌ترین مشکل گوشی‌های سامسونگ است. سازنده کره‌ای بالاخره به نارضایتی‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، اگر اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنید، احتمالا از مشکل اخیر گوشی‌های گلکسی خبر دارید. سامسونگ بالاخره به مشکل پوسته شدن رنگ گوشی‌ گلکسی Z Fold ۶ واکنش نشان داد و آن را به رسمیت شناخت. این سازنده دلیل اصلی بروز مشکل را استفاده کاربران از شارژرهای جانبی اعلام کرد. البته این احتمال هم وجود دارد که اشتباه در طراحی دستگاه باعث تشدید مشکل شده باشد.
توصیه سامسونگ درباره استفاده از شارژر اصلی برای پیشگیری از مشکل پوسته شدن رنگ گوشی‌
همان‌طور که گفتیم، سامسونگ در بیانیه خود علت پیشامد این مشکل را به استفاده از شارژرهای جانبی پرسرعت که استاندارد لازم را ندارند نسبت داده است. این کمپانی کره‌ای می‌گوید چنین شارژرهای غیر استانداردی می‌توانند باعث نشت جریان برق شوند. این جریان نشتی هم ممکن است به پوشش رنگ بدنه آسیب وارد کند و در نهایت باعث ذوب آن شود.

سامسونگ برای حل مشکل به کاربران توصیه کرده حتما از شارژرهای رسمی همین سازنده برای شارژ گوشی سامسونگ استفاده کنند. این سازنده تاکید دارد که استفاده از شارژرهای جانبی و غیراستاندارد باعث بروز مشکلات متعددی می‌شوند که پوسته شدن رنگ گوشی‌ می‌تواند فقط یکی از آن‌ها باشد.
به گفته سامسونگ شارژرهایی که استاندارد Qi دریافت کرده‌اند، احتمالا مشکلی برای دستگاه به وجود نمی‌آورند. با این حال، به منظور بهبود عملکرد و پیشگیری از مشکلات احتمالی بهتر است کاربران گوشی‌های سامسونگ حتما از شارژرهای سازنده اصلی استفاده کنند.
نارضایتی کاربران از پاسخ‌دهی سامسونگ
پس از انتشار بیانیه سامسونگ، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا Reddit نارضایتی خود را در این باره ابراز کردند. از نظر کاربران ناراضی، این بی انصافی سازنده است که مسئولیت کامل پیشگیری از پوسته شدن رنگ گوشی‌ها را بر عهده کاربران بگذارد. حالا مشکل پوسته شدن رنگ گوشی‌ گلکسی زد فولد ۶ به یک مشکل فراگیر در میان کاربران سامسونگ تبدیل شده و تعداد کاربران ناراضی هر روز بیشتر می‌شود.

علاوه بر این، بسیاری از کاربران دوباره مسئله قبلی مبنی بر حذف شارژر اصلی از جعبه گوشی‌های گلکسی جدید را مطرح کرده‌اند. آن‌ها معتقدند وقتی گوشی گلکسی زد فولد ۶ چنین قیمت بالایی دارد، بهتر است شارژر اصلی همراه آن عرضه شود. حذف شارژر اصلی از سوی سازنده معمولا باعث می‌شود کاربران به خرید شارژرهای جانبی و ارزان روی آورند. همین موضوع می‌تواند ریشه اصلی بروز مشکلاتی مانند پوسته شدن رنگ گوشی‌ سامسونگ باشد.
شاید در نگاه اول این‌طور برداشت شود که سامسونگ قصد دارد کاربران را وادار به خرید شارژر اصلی خودش کند. در صورتی که ادامه بیانیه سازنده به طور واضح تائید می‌کند هر شارژر دیگری که استاندارد Qi دریافت کرده باشد، برای استفاده کاربران گلکسی مناسب خواهد بود.
اما استفاده از هرگونه شارژر دیگری ممنوع است؟ سامسونگ همچنین یک سند راهنما برای نحوه صحیح نگه داشتن گوشی گلکسی در دست کاربران تهیه کرده تا از پوسته شدن بیشتر رنگ روی بدنه آن‌ها پیشگیری کنند.
در آخر باید یادآوری کنیم که این اولین مورد از گزارش پوسته شدن رنگ گوشی‌ از برند سامسونگ نیست. پیش از این هم برخی کاربران گلکسی تب اس ۸ و گلکسی اس ۲۳ گزارش کرده‌ بودند که رنگ بدنه دستگاهشان مشکل پیدا کرده و کنده شده است. حالا نارضایتی‌ها شدیدا افزایش پیدا کرده و سامسونگ وادار شده درباره‌اش یک بیانیه صادر کند.
۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]