گران‌تر با هوش‌ مصنوعی؛ از رویداد اپل چه انتظاری می‌رود؟
گران‌تر با هوش‌ مصنوعی؛ از رویداد اپل چه انتظاری می‌رود؟

تمرکز رویداد امسال اپل بر روی سیستم هوش مصنوعی (Apple Intelligence) است. اپل با درز شایعات تا به امروز، طرفداران خود را بر ای آنچه انتظارشان را می‌کشد، هیجان زده کرده است. حال زمان آن رسیده است که این غول فناوری آمریکایی ثابت کند که واقعا حرفی برای گفتن دارد.

نگار علی– اپل قرار است اولین خط تولید آیفون‌هایی را که برای هوش مصنوعی مولد ساخته شده‌اند (که به کاربران اجازه می‌دهد متن و تصویر بسازند) را در رویداد سالانه‌اش که دوشنبه ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، آغاز می‌شود، معرفی کند.

این رویداد سالانه با شعار «زمان درخشش است» برگزار می‌شود و اپل تا به امروز در مورد معنای آن صحبت نکرده است.

اپل برای این رویداد با فشار زیادی مواجه است تا ثابت کند که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی و سایر به‌روزرسانی‌ها، ارزش خرید آیفون جدید را دارند. اپل همچنین باید طرفداران خود را متقاعد کند که در مسابقه هوش مصنوعی عقب نمانده است، زیرا رقبای آن پیشتر گجت‌های خود را با هوش‌ مصنوعی بروزرسانی کرده‌اند.

از زمان عرضه آیفون ۱۲ با اتصال ۵G در سال ۲۰۲۰، این شرکت دلایل هیجان‌انگیز کمی برای خرید آخرین نسل به کاربران ارائه کرده است و در برخی مواقع چشم انسان حتی قادر به درک وضوح بالاتر صفحه نمایش‌های آیفون نیست. در نتیجه، فروش آیفون که نیمی از درآمد این شرکت را تشکیل می دهد، ضعیف بوده است.

سهام این شرکت نیز تا زمان رونمایی Apple Intelligence نسبتا راکد بود، نشانه‌ای از اینکه سرمایه‌گذاران برای متقاعد کردن مردم برای خرید آیفون‌های جدید روی هوش مصنوعی حساب می‌کنند. ارزش سهام اپل از زمان رویداد ۱۰ ژوئن ۱۴ درصد و از ابتدای سال جاری نزدیک به ۱۸ درصد افزایش یافته است.

گران‌تر با هوش‌ مصنوعی؛ از رویداد اپل چه انتظاری می‌رود؟

اپل در سال‌های اخیر نتوانسته است ویژگی متمایزی از در اختیار داشتن آخرین نسل آیفون به خریدارانش ارائه کند. با اینحال طبق گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، آیفون ۱۶ همچنین قرار است دارای دکمه اختصاصی دوربین باشد.

سوالی بزرگ: چند؟

یک سوال مهم در مورد رویداد روز دوشنبه این است که اپل قیمت آیفون ۱۶ را چگونه تعیین می‌کند. در چهار سال گذشته، قیمت اولیه در هنگام عرضه برای آیفون‌های جدید ۷۹۹ دلار بود.

نقل دهان علاقه‌مندان به اپل سال‌ها این بوده است که مدل‌های آیفون باید ارزان‌تر باشند، در حالی که سرمایه‌گذاران حداکثر سود را ترجیح می‌دهند.

بسیاری از تحلیلگران، می‌گویند که اپل به دلیل ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی و هزینه‌ای که شرکت برای تحویل آن‌ها دارد، می‌تواند قیمت‌ها را در سطح متوسط ​​برای سری آیفون افزایش دهد.

با این حال، تقریباً مطمئناً افزایش بزرگی نخواهد بود زیرا “آنها نمی خواهند شور و اشتیاق (مشتری) را به دلیل شوک برچسب قیمت از دست بدهند.”

در مورد دستگاه‌های دیگر اپل چه می‌دانیم؟

شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است به‌روزرسانی‌های اپل واچ و ایرپاد را نیز اعلام کند.

به گزارش Gurman به نقل از افراد ناشناس، انتظار می‌رود اپل واچ سری ۱۰ باریک‌تر از نسل‌های قبلی خود باشد، اما با صفحه نمایش بزرگ‌تر و این شرکت همچنین قرار است ایرپادهای جدید رده پایین و متوسط ​​را عرضه کند.

این به‌روزرسانی‌ها به دنبال ارائه نرم‌افزارهای جدید برای هر دو دستگاه خواهد بود که اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود در ژوئن اعلام کرد.

کاربران ایرپاد می‌توانند تنها با تکان دادن سر به تماس پاسخ دهند یا تماس را رد کنند و ردیابی علائم حیاتی جدید در اپل واچ می‌تواند بر اساس سیگنال‌هایی مانند دمای بدن و ضربان قلب، به کاربران اطلاع دهد که ممکن است بیمار شوند.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]