خواسته‌های فعالان اقتصادی از دولت چهاردهم/ به دنبال لغو تحریم‌ها و تصویب FATF باشید
خواسته‌های فعالان اقتصادی از دولت چهاردهم/ به دنبال لغو تحریم‌ها و تصویب FATF باشید

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه اگر دولت چهاردهم سه اقدام را انجام دهد، اقتصاد ایران سامان می‌گیرد، گفت: تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی، لغو تحریم‌ها و تصویب اف‌ای‌تی‌اف خواسته جدی فعالان اقتصادی از دولت چهاردهم است.

علیرضا محمدی دانیالی، رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در مورد مطالبات بخش خصوصی از دولت چهاردهم به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: دولت چهاردهم باید الزامات رشد اقتصادی ۸ درصدی را محقق کند، تحریم‌ها را لغو و اف‌ای‌تی‌اف را هم تصویب کند، اگر دولت همین سه مورد را رعایت کند اقتصاد مملکت سامان می‌گیرد؛ اگر هم این اقدامات را انجام ندهد، مانند این است که هیچ کاری انجام نداده است.
وی افزود: ابتدا باید تحریم برداشته شود و اف‌ای‌تی‌اف تصویب شود تا فعالان اقتصادی بتوانند راحت کار کنند؛ مورد دوم این که باید سرمایه‌گذاری خارجی در کشور جذب و سرمایه‌گذاری داخلی تقویت و امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد شود.
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در خصوص علت مخالفت‌ها با تصویب اف‌ای‌تی‌اف نیز گفت: حتما منافعی وجود دارد و برخی به دنبال منافع شخصی هستند، وقتی دولت و حاکمیت از تجارت و تولید منافع شخصی داشته باشند همین وضعیتی می‌شود که ما گرفتار آن هستیم. تجربه می‌گوید اقتصاد باید از دولت جدا باشد و دولت صرفا کارهایی که بخش خصوصی توانایی انجام آن را ندارد مانند ایجاد زیرساخت‌ها را دنبال کند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: وقتی دولت رقیب بخش خصوصی باشد، بخش خصوصی امکان رقابت با آن را ندارند و در نهایت مملکت رشد نمی‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]