ستاره فیلم سینمایی درخشش درگذشت + عکس
ستاره فیلم سینمایی درخشش درگذشت + عکس

«شلی دووال»، هنرپیشه آمریکایی و ستاره فیلم «درخشش» ساخته «استنلی کوبریک» و هفت فیلم از «رابرت آلتمن»، در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «شلی دووال» در خواب و در خانه‌اش در بلانکو تگزاس به دلیل عوارض ناشی از دیابت درگذشت.
«دووال» که در سال ۱۹۴۹ در فورت ورث، تگزاس به دنیا آمد، پس از آشنایی با رابرت آلتمن در یک مهمانی در سال ۱۹۷۰ در حالی که او مشغول فیلمبرداری «بروستر مک کلود» بود، در صنعت سینما شروع به کار کرد. آلتمن، «دووال» را در این فیلم در نقش یک راهنمای تور به کار گرفت و این دو در ادامه در شش فیلم دیگر با هم کار کردند از جمله «مک کیب و خانم میلر» در سال ۱۹۷۱، «دزدان مثل ما» در سال ۱۹۷۴ و در فیلم «نشویل» در سال ۱۹۷۵.

به نقل از اسکرین، «شلی دووال» بیشتر به خاطر بازی در نقش وندی تورنس همسر رنج‌کشیده جک تورنس با بازی جک نیکلسون در اقتباس استنلی کوبریک از رمان «درخشش» نوشته «استیون کینگ» در سال ۱۹۸۰ شناخته می‌شود. «دووال» در یک فیلمبرداری ۱۳ ماهه در انگلستان برای این فیلم شرکت کرد و در سال ۱۹۸۱ به مجله «People» گفت که در طول فیلمبرداری ۱۲ ساعت در روز برای هفته ها گریه می کرد و دیگر چنین روندی را طی نخواهد کرد.
از دیگر نقش های به یاد ماندنی دیگر او میتوان به بازی در فیلم‌های «آنی هال» ۱۹۷۷ ساخته وودی آلن، «راهزنان زمان» ساخته تری گیلیام در سال ۱۹۸۱ اشاره کرد.
«شلی دووال» در آغاز هزاره جدی میلادی از بازیگری دور بود اما در نهایت نقش آخر او به عنوان مادر در فیلم ترسناک «تپه‌های جنگلی» به کارگردانی «اسکات گلدبرگ» رقم خورد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]