جلوگیری از واردات بی‌رویه و لزوم بازنگری سرانه مصرف برنج
جلوگیری از واردات بی‌رویه و لزوم بازنگری سرانه مصرف برنج

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار بررسی مجدد در رابطه با سرانه مصرف برنج و جلوگیری از واردات بی‌رویه آن شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه شورای اداری استان ضمن تسلیت ایام محرم و نیز تشکر از خدمات و تلاش‌ها، در جهت برگزاری دو مرحله انتخابات و حضور مردم اظهار کرد: برای دولت و رئیس جمهور منتخب آرزوی توفیق داریم و لازم است مدیران تا آخرین دقیقه‌ای که هستند کارشان را دقیق انجام دهند و انسان مؤمن تکلیف‌گرا هیچ سستی در کارش نیست.
محمدی لائینی با اشاره به آخرین مصوبه رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در مازندران و پرهیز از واردات بی‌رویه برنج، گفت: برای این منظور از ارز ترجیحی ۲۸هزار تومانی استفاده نشود و مدیران بدانند این مصوبه قابل تغییر نیست.
وی در رابطه با سرانه مصرف برنج بر لزوم بازنگری و بررسی این مهم تاکید و خاطرنشان کرد: اینکه گفته شده سرانه مصرف ۴۰ الی ۴۵ کیلوگرم است مشخص نیست و باید بررسی دوباره صورت بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دو معضل بزرگ استان، یکی آب منطقه‌ای و منابع طبیعی عنوان کرد: گسترش ۳۰۰ متری بستر رودخانه‌ در دو طرف، معضل اجتماعی بزرگی به‌وجود می‌آورد و این موضوع در مازندران قابل پیاده سازی نیست.
آیت‌الله لائینی درباره مسئله منابع طبیعی نیز گفت: اینکه بر اساس عکس سال‌های ۱۳۳۲ و ۱۳۴۶ تصرفات انجام شود کار نادرستی است چراکه شورای نگهبان تصرفات تا سال ۱۳۶۵ را تصویب کردند که مالکیت اراضی شناخته شود و باید از آن به بعد خلع ید شود. فتوای شورای نگهبان باید مدنظر قرار گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]