شهرک‌های صنعتی غیردولتی واگذار می‌شوند/ وضعیت تامین برق شهرک‌های صنعتی تغییر می‌کند؟
شهرک‌های صنعتی غیردولتی واگذار می‌شوند/ وضعیت تامین برق شهرک‌های صنعتی تغییر می‌کند؟

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در برخی شهرک‌های صنعتی ممکن است مشکلاتی در تجهیزات انتقال نیرو اتفاق افتاده باشد و بحث قطعی برق مطرح نباشد، اگر جایی قطعی برق خارج از برنامه قبلی پیش آید، حتما مراتب اعتراض خودمان را اعلام می‌کنیم.  

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو اوایل خردادماه خبر داده بود صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی در یک روز ثابت در هفته با قطع برق مواجه و تعطیل خواهند بود؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که قطع برق شهرک‌های صنعتی به یک روز محدود نمی‌شود. عباس جبالبارزی، نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران خبر داده است که گاها قطع برق شهرک‌های صنعتی به روز دوم هم کشیده می‌شود و برخلاف روز اول که مشخص است که کدام روز در هفته است، قطعی برق در روز دوم بدون هماهنگی و پیش‌بینی لازم اتفاق می‌افتد و تولیدکننده را دچار چالش می‌کند.
در همین زمینه فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست تغییری در وضعیت تامین برق شهرک‌های صنعتی رخ دهد، گفت: فعلا همان چارچوبی که وزارت نیرو اعلام کرده است، برقرار است. با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت یک توافقی داشتیم و چارچوبی را پیش‌بینی کردند، اگر قطعی برق در شهرکی از این چارچوب عدول کند، ما موارد احتمالی را روزانه تحت نظر داریم و پیگیری می‌کنیم و با آقای رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر مطرح می‌کنیم.
مقیمی افزود: بعضا در برخی شهرک‌ها ممکن است مشکلاتی در تجهیزات انتقال نیرو اتفاق افتاده باشد و بحث قطعی برق مطرح نباشد، اگر جایی قطعی برق خارج از برنامه قبلی پیش آید، حتما مراتب اعتراض خودمان را اعلام می‌کنیم.
وی درخصوص تبعات قطع برق شهرک‌های صنعتی برای تولیدکننده‌ها نیز گفت: هنوز محاسباتی نداریم، باید این ایام سپری شود تا ببینیم تولید در شهرک‌های صنعتی به چه مقدار تحت‌تاثیر قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درخصوص دیگر اقدامات این سازمان نیز گفت: چالش‌های نوین تامین منابع مالی را پیگیری می‌کنیم و به دنبال این هستیم که شرایط مشارکت مردم را برای انجام پروژه‌های زیرساختی در داخل شهرک‌های صنعتی مهیا می‌کنیم و فراخوان‌هایی هم در این زمینه انجام شده است.
معاون وزیر صمت همچنین گفت: بحث واگذاری شهرک‌های غیردولتی را با سرعت دنبال می‌کنیم تا هر کسی که می‌تواند کار کند بیاید و کار کند. در پروژه هایی مانند تامین برق، آب و یا بازچرخانی آب نیز فعلا بحث‌های اقتصادی‌اش را دنبال می‌کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]