توضیحات معاون وزیر خارجه در خصوص صرفه جویی ارزی/اقتصاد، پایه موفقیت سیاست های امنیتی
توضیحات معاون وزیر خارجه در خصوص صرفه جویی ارزی/اقتصاد، پایه موفقیت سیاست های امنیتی

معاون اقتصادی وزارت خارجه تاکید کرد: مسائل اقتصادی اثرات مثبتی روی مسائل سیاسی و امنیتی می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مهدی صفری، معاون اقتصادی وزارت خارجه در نشست خبری، با بیان اینکه مسائل اقتصادی اثرات مثبتی روی مسائل سیاسی و امنیتی می‌گذارد، گفت: وقتی با یکی از کشورهای همسایه مشکل پیدا کردیم، توانستیم با کار اقتصادی فضا را آرام کنیم؛ این در حالی است که معاونت اقتصادی وزارت خارجه حدود ۳ سال است که تشکیل شده است و در این مهم هدف خلق دلار، ارز و ایجاد شغل و امنیت بود.
وی افزود: در این مسیر، افزایش و تثبیت صادرات و چندجانبه‌گرایی از جمله موضوع‌های مورد توجه بوده است؛ ضمن اینکه در حوزه واردات نیز، صرفه جویی ارزی از چند منبع ایجاد خواهد شد که این مهم باعث خروج از انحصار می‌شود.
به گفته صفری، برای خلق ارز مسائلی که وابستگی به خارج داشتیم را داخلی کردیم؛ به نحوی که در بخش دارو، مواد اولیه شیمیایی وارد می‌کنیم. در بحث کود شیمیایی ما تولیداتی را در بندرعباس داریم.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ۱۴ نوع دارو در عراق تولید می‌کنیم و برای آنکه بتوانیم بازار دارو را در این کشور حفظ کنیم باید به تولید ادامه دهیم و این شرایط را برای دیگر کشورها هم داریم و این یعنی انتقال تکنولوژی دو طرفه است.
صفری با بیان اینکه بر جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید داشتیم، گفت: در مسأله ترانزیت صادرات و واردات را داریم. همچنین، ما پنج آلترناتیو داریم برای کریدور شمال و جنوب که این هم موضوعات خودش را دارد.
وی ادامه داد: امسال ما ۱۷ و نیم میلیون تن ترانزیت داشتیم و ۱.۷ میلیارد دلار درآمد ارزی بدست آوردیم. هرچه این ابزارها بیشتر شوند درآمد ارزی ما هم بالاتر می‌رود.
به گفته صفری، در حوزه دانش بنیان‌ها روزی که شروع کردیم ۳۰۰ میلیون دلار بود و امروز ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است‌.
وی معتقد است، برای اینکه تثبیت بازار داشتنه باشیم خانه‌های فناوری را در ۱۲ کشور را ایجاد کردیم که نمایشگاهی از تولیدات دانش بنیان ما در کشورهای مختلف است که قرار است تا پایان سال به ۳۰ خانه فناوری برسد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]