موتورها با حجم موتوری بین ۱۲۵ تا ۵۰۰ سی سی طراحی و تولید می شوند و گزینه مناسبی برای محیط آفرودی و مسیرهای ناهموار هستند. در این مقاله به معرفی بهترین موتورسیکلت های کراس در جهان خواهیم پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، از موتور کراس برای شرکت در مسابقات یا آفرود در طبیعت و جاده های بیرون شهر استفاده می شود. این موتورها با حجم موتوری بین ۱۲۵ تا ۵۰۰ سی سی طراحی و تولید می شوند. سیستم تعلیق و فنربندی موتورهای کراس نیز بسیار پیشرفته است به همین دلیل می توان از آن ها برای عبور از مسیرهای صعب العبور استفاده نمود.
اولین بار کشور بریتانیا، موتور کراس را برای شرکت در مسابقات طراحی و تولید کرد از آن زمان تا کنون کشورهای مختلف با برندهای گوناگونی دست به طراحی و تولید این موتورها زده اند. موتورهای کراس به صورت دو زمانه و چهارزمانه هستند و باید مدل آن را متناسب با مهارت خود در موتورسواری انتخاب کنید.
استفاده از موتور کراس در سطح شهر ممنوع است و برای جا به جا کردن آن باید از وسیله نقلیه دیگری استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از موتورهای کراس نیازی به دریافت گواهینامه ندارید و فقط باید مهارت کافی برای کنترل آن داشته باشید. همچنین به شما توصیه می کنیم بدون کلاه کاسکت و لباس ایمنی از این موتور استفاده نکنید.
موتورسیکلت های خاکی یا موتورکراس قادر به حرکت در انواع زمین‌های سخت هستند و با رودخانه‌های سنگی و مسیرهای باریک نیز سازگار می‌باشند. تنها محدودیت واقعی آن‌ها، مهارت راننده است و سازندگان این موتورسیکلت‌ها، آن‌ها را برای استفاده در مسیرهای دشوار طراحی کرده‌اند.
هنگام خرید یک موتورکراس، باید به چندین عامل توجه کنید، از جمله تجربه راننده، قیمت و مشخصات فنی. ما مجموعه ای از موتورهای موتورکراس را گردآوری کرده‌ایم که ترکیبی مناسب از قیمت، قابلیت رانندگی و امکانات رفاهی ویژه را ارائه می‌دهند.
معرفی بهترین موتورسیکلت های کراس در جهان
هوندا CRF450X مدل ۲۰۲۴
موتورسیکلت افسانه‌ای هوندا CRF450X، پانزده بار در مسابقات سخت Baja 1000 برنده شده است. این موتورسیکلت افسانه ای برای استفاده در مسیرهای آفرودی طراحی شده است. موتور Unicam با حجم ۴۴۹.۷ سی‌سی این موتورسیکلت آفرودی به خصوص برای حرکت در جاده های خاکی و صعب العبور مناسب است. سایر قطعات این موتورسیکلت مانند نشانگر میزان سوخت، حفاظ‌های دستی، دو رادیاتور و یک خروجی اگزوز تیتانیومی نیز براساس استفاده در شرایط خارج از جاده طراحی شده اند. قیمت این موتورسیکلت آفرودی از ۹,۸۹۹ دلار شروع می‌شود. این موتورسیکلت به دلیل توانایی های خارق العاده آن در مسیرهای آفرودی دشوار، مناسب استفاده در جاده های شهری و تردد روزمره نیست.
هسکوارنا FC 450
هسکوارنا FC 450 یکی دیگر از برجسته‌ترین موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای هسکوارنا است که شایسته قرار گرفتن در فهرست بهترین موتورکراس های جهان است. این موتورسیکلت مجهز به پیشرانه‌ای با قدرت ۵۳.۷ اسب بخار (در سرعت ۹۵۰۰ دور در دقیقه) و گشتاور ۴۶ نیوتن متر (در سرعت ۷۸۰۰ دور در دقیقه) است که در ترکیب با قطعات مکانیکی مهندسی شده، سواری آن را برای هر راننده‌ای لذت‌بخش می‌کند. قیمت پایه این موتورسیکلت از برند هسکوارنا ۱۱,۱۹۹ دلار است.
کاوازاکی KX450 2024
کاوازاکی KX450 2024 یک موتورسیکلت محبوب در بین علاقه‌مندان به موتورکراس است. این موتورسیکلت از سال ۲۰۱۹ به دلیل ویژگی‌های برجسته خود مورد توجه قرار گرفته است و این موفقیت سبب شده است کاوازاکی برای سال ۲۰۲۴ نسخه جدیدی از آن را معرفی کند.
کاوازاکی KX450 2024 مجهز به یک موتور تک‌سیلندر ۴۴۹ سی‌سی است که قدرت ۶۰ اسب بخار تولید می‌کند. این میزان قدرت برای یک موتورسیکلت کراس نسبتاً بالا است و این محصول بیشتر برای رانندگان حرفه‌ای طراحی و تولید شده است.
۲۰۲۳ TM EN450Fi
TM یک شرکت کوچک و مستقر در ایتالیاست که همواره بر تولید موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای در بخش موتورکراس تمرکز داشته است. موتورسیکلت‌های مسابقه با کیفیت بالا، نقطه قوت این شرکت به شمار می‌روند و EN450Fi نمونه‌ای عالی از اوج تلاش و مهندسی آن‌ها در صنعت موتورسیکلت است. مدل EN450Fi ۲۰۲۳ مجهز به یک موتور قدرتمند ۴۵۰ سی‌سی است. این موتورسیکلت از سیستم تعلیق عقب برند EXT (زیرمجموعه TM) و سیستم تعلیق معکوس جلو KYB بهره می‌برد. قیمت تقریبی این موتورسیکلت در محدوده ۱۲ هزار دلار قرار دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]